رسالت کمیته امداد ایجاد تعادل بین فقر و ثروت در جامعه است

سمنان- ایرنا- رییس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رسالت و وظیفه این نهاد کمک به ایجاد تعادل بین فقر و ثروت در جامعه از طریق راهکارهای سازنده و موثر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محسن کازرونی شامگاه یکشنبه در نشست شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان افزود: وظیفه کمیته امداد ایجاد تعادل بین فقر و ثروت با هدف کمک به نیازمندان و ریشه‌کنی فقر در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد تولید فقر نمی‌کند و این تصور درست نیست، تاکید کرد: بر اساس آمار رسمی کشور، یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد می شود که این هدفگذاری از مسیر توانمندسازی مددجویان از اهداف این نهاد و به ویژه با رویکرد مهارتی دنبال می‌شود.

وی به هدفگذاری‌های کمیته امداد در بخش مسکن اشاره و ابراز کرد: ساخت مسکن برای نیازمندان گام بسیار بزرگی است و کمیته امداد همواره درصدد تامین سرپناه برای گروه هدف است.

رییس هیات امنا: رسالت کمیته امداد ایجاد تعادل بین فقر و ثروت در جامعه است

آیت الله کازرونی بیان کرد که کمیته امداد با ارائه خدمات گسترده و فعالیت‌های مختلف، در راستای توانمندسازی و خودکفایی اقشار نیازمند عمل می‌کند و سرفصل‌های مختلفی به همین منظور تعریف و اجرایی شده است.

آغاز زندگی مشترک جوانان با اهدای ۱۱۴ جهیزیه از سوی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان نیز با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و روز ملی ازدواج گفت: این نهاد با کمک منابع دولتی و همراهی خیران با اهدای ۱۱۴ سری جهیزیه، جوانان در شرف ازدواج تحت حمایت را راهی خانه بخت کرد.

محمدحسین ذوالفقاری با بیان اینکه کمیته امداد توجه خاصی به مقوله ازدواج جوانان تحت حمایت دارد، ادامه داد: در حال حاضر با حمایت مردم نیک‌اندیش و خیران استان سمنان، هیچ پشت نوبتی برای اهدای جهیزیه در استان وجود دارد.

وی اهداء جهیزیه، انجام مشاوره‌های فردی و گروهی ازدواج، تعامل مؤثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فکری و امکانات مادی و معنوی حوزه، دانشگاه و سایر نهادهای اجتماعی مرتبط برای شناسایی راهکارهای ترویج ازدواج‌های آسان، آگاهانه و پایدار و همچنین ارتقاء سطح کیفی و اصلاح سبک زندگی زوج‌ها بر اساس آموزه‌های دینی را ازجمله برنامه‌های کمیته امداد برای تحکیم بینان خانواده برشمرد.

ذوالفقاری گفت: این نهاد با همراهی خیرین گران‌قدر هم‌زمان با روز ملی ازدواج و سالروز پیوند آسمانی امیر مؤمنان حضرت علی(ع) و صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا(س) با اهدای ۱۱۴ سری جهیزیه، جوانان در شرف ازدواج تحت حمایت را راهی خانه بخت کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان افزود: ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در خصوص کسب مهارت‌های زندگی و همسرداری و تشویق و ترغیب زوج‌های جوان به فرزندآوری، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های برون‌سازمانی، منابع مردمی، خیران، دستگاه‌ها، اصناف و بازاریان برای تأمین منابع و امکانات مورد نیاز جوانان در شرف ازدواج و خانواده‌های تحت حمایت، از جمله سایر اقدامات این نهاد در حوزه ازدواج است.

۱۰۰ درصد اعتبار درنظر گرفته شده مربوط به یک طرح عمرانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان مصوبه سفر رییس جمهور به استان تخصیص یافت و طرح‌های حمایتی مصوبه سفر نیز بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد.

کمیته امداد استان سمنان یکهزار و ۸۰۸ مددجوی متقاضی مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن دارد و ۷۵۰ خانه برای خانوارهای زیر پوشش این نهاد در استان در دست ساخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha