سعدالله‌یف و سیداکوف به جهانی بلگراد می‌رسند؟ / لیست تزارها روی میز لالوویچ

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه از آمادگی این تیم برای حضور در رقابت جهانی ۲۰۲۳ بلگراد خبر داد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی روسیه در بخش زنان و مردان در حالی از۲۰ تا ۲۴ ژوئن (۳۰ خرداد تا سوم تیرماه) در شهر کاسپیسک داغستان روسیه برگزار شد که در نهایت نفرات برتر اوزان دهگانه مردان این کشور مشخص شد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه در مصاحبه‌ای با سایت فدراسیون کشتی این کشور با اشاره به برنامه خود برای حضور در رقابت‌های جهانی، اظهار کرد: جوانان آزادکار در حال رشد هستند و پدیده‌های جدیدی در کشتی روسیه ظهور کرده‌اند؛ این تیم روز به روز از وضعیت بهتری برخوردار و تقویت خواهد شد. با توجه به نتایج رقابت قهرمانی روسیه تیمی متحد را در اردوی آماده‌سازی تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم نتایج خوبی را در جهانی بدست آوریم.

حاجی مراد گاتسالوف ادامه داد: ما برای این مسیر سه رویداد آموزشی را برنامه ریزی‌ کرده‌ایم. زائور اوگویف در وزن ۵۷ در حالی ششمین طلای این مسابقات را در روسیه بدست آورد که برای این موفقیت خوشحالم. هرچه او در تیم ملی بماند و ثبات بیشتر شود به طور قطع رقابت در این وزن بالاتر خواهد شد. در این وزن نیز آرتیوم گوبایف نیز حضور داشت که در دیدار فینال اوگویف با تجربه او را شکست داد.

وی همچنین در خصوص شکست حاجی مراد رشیداف دارنده مدال برنز المپیک در وزن ۶۵ کیلوگرم، توضیح داد: این شکست غافلگیر کننده نبود، در این وزن شامیل ممدوف توانست با این پیروزی توان خود را ثابت کند. در این وزن رقابت حساسی وجود دارد که علاوه بر این دو کشتی‌گیر نیز ابراگیموف، عمراف و نفرات دیگر جوانی نیز حضور دارند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه در خصوص وضعیت عبدالرشید سعدالله‌یف و زائوربک سیداکوف نیز اشاره کرد و افزود: در اوزان ۹۷ و ۷۴ کیلوگرم معافیت‌هایی را داشتیم. سعدالله‌یف اخیرا عمل جراحی داشته است و سیداکوف پیش از این رقابت‌ها بیمار شد. ما بنا داریم تا به نوعی تورنمنت انتخابی را در وزن ۸۶ کیلوگرم داشته باشیم که در آن علیخان جبرائیل‌اف و سعدالله‌یف و در وزن ۷۴کیلوگرم نیز سیداکوف و چرمن والیف در آن شرکت خواهند کرد.

گاتسالوف همچنین به وزن ۸۶ کیلوگرم نیز اشاره کرد و گفت: ارسلان باگایف در غیاب آرتور نایفانوف به عنوان نفر برتر این وزن به حساب می‌آید و توانست پیروز شود چرا که قهرمان کشور در اولویت کادرفنی قرار دارد. ما نیز یک قهرمان جدید در سنگین وزن داریم که عبدالله کوربانوف توانست در این رقابت‌ها قهرمان وزن ۱۲۵ کیلوگرم شود. به این وزن توجه زیادی داریم چرا که همیشه در کشتی آزاد روسیه در سنگین وزن نفرات خوبی حضور داشتند. با توجه به اینکه افت جزئی در این وزن وجود دارد ولی بنا داریم تا با چند اردوی آموزشی با تیم بزرگسالان، این جوان (عبدالله کوربانوف) را به مرز آمادگی برسانیم. کوربانوف کشتی‌گیری جنگده و هدفمند است و مبارزات خوبی را در قهرمانی روسیه از خود به جا گذاشت.

همچنین میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه نیز اعلام کرد که لیست‌ها را قبل از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان برای تایید به اتحادیه جهانی کشتی ارسال کرده‌اند. این نفرات با در نظر گرفتن نتایج مسابقات قهرمانی روسیه تکمیل می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha