جنایات آمریکا در حق ملت ایران بازخوانی می‌شود

بندرعباس - ایرنا - مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های مختلفی برای هفته حقوق بشر آمریکایی تدارک دیده شده که از ششم تا دوازدهم تیرماه جنایات آمریکا در حق مردم ایران بازخوانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد ایمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: داشتن درک درست از واقعیت و حقیقت رفتار و عملکرد آمریکایی‌ها در برابر خواسته‌های به حق مردم ایران برای نسل‌های کنونی اهمیت بسزایی دارد که بایستی با داده‌های صحیح و تاریخی بر مبنای اسناد متقن تاریخی و به صورت مستند برای آنان تبیین شود.

وی ادامه داد: یکی از این جنایات بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفت تیر سال ۱۳۶۰ هجری شمسی است که منجر به شهادت ۷۳ نفر شامل ۲۷ نماینده مجلس، چهار وزیر و ۱۲ معاون وزیر شد که سید محمد حسینی بهشتی، رئیس دیوان عالی کشور از جمله شهدای این جنایت بود.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: جنایت دیگر آنان شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ بود که توسط ناو آمریکایی وینسنس بر فراز خلیج فارس انجام گرفت و آمریکایی‌ها به جای محکوم کردن و به دادگاه کشاندن عاملان این جنابت، به مرتکبان آن مدال افتخار دادند.

حجت‌الاسلام ایمانی افزود: دادن مدال افتخار به قاتل انسان‌های بیگناه با هیچ منطقی همخوانی ندارد و انسان‌های دارای وجدان چنین چیزی را نمی‌پذیرند اما آمریکایی‌ها این کار را انجام دادند.حجت‌الاسلام ایمانی افزود: دادن مدال افتخار به قاتل انسان‌های بیگناه با هیچ منطقی همخوانی ندارد و انسان‌های دارای وجدان چنین چیزی را نمی‌پذیرند اما آمریکایی‌ها این کار را انجام دادند.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلفی در این هفته که به مناسبت جنایات آمریکا در ایران به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی ( ششم تا ۱۲ تیرماه) در این استان برگزار می‌شود که می‌توان به مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر همراه با قرائت دعای عرفه، نمایشگاه عکس با موضوع حقوق بشر آمریکایی در روز هشتم تیر در مصلای نماز جمعه هرمزگان اشاره کرد.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: همچنین در تاریخ ۱۲ تیر روز بزرگداشت شهدای هواپیمای مسافربری بر روی عرشه کشتی در آب های نیلگون خلیج فارس با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و گلباران محل شهادت شهدای پرواز ۶۵۵ در آب های خلیج فارس از جمله برنامه های محوری این هفته است.

حجت الاسلام ایمانی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا هواپیمای مسافربری ۶۵۵، برگزاری جلسات تبیینی و تشریحی نقش خبیثانه آمریکا در جنایات آمریکا در شهادت رجال و شخصیت ها دینی انقلاب، کنگره شهدای ترور، کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد جهت ترغیب جوانان به بحث پیرامون این هفته، تکریم و تجلیل از خانواده شهدای ششم تا دوازدهم تیرماه، تشکیل گروه های رسانه ای و فضای مجازی و هشتگ و کمپین افشای حقوق بشر آمریکایی است.

وی اضافه کرد: برپایی غرفه‌های فرهنگی و هنری، تولید محتوای در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و فعال سازی ظرفیت کانون های مساجد پایگاه بسیج جهت نشست های بصیرت افزایی و بهره‌گیری از هیئت‌های مذهبی در سراسر استان هرمزگان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha