هادی اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۰ درصد آزادراه کاشان- قم نیازمند نصب نیوجرسی است، ۴۰ درصد روکش آسفالت این محور باید به فوریت انجام شود، صندوق بازنشستگی در قالب قرارداد بی او تی از سال ۱۳۷۰ در خصوص تکمیل زیرساخت های این محور سرمایه گذاری کرده،اما قرارداد یادشده برای این صندوق تاکنون زیان ده بوده و اجرای آن مدت هاست متوقف شده است.
وی اظهار کرد: مهلت قرارداد بی او تی صندوق بازنشستگی به پایان رسیده ، اما چون ۱۵۰ میلیارد تومان طلب دارد یا باید قرارداد خود را در خصوص آزادراه کاشان- قم ادامه دهد و یا دولت از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و یا وزارت راه و شهرسازی این بدهی را پرداخت کند تا بخش خصوصی و یا نهاد های عمومی قوی تر در این طرح سرمایه گذاری کنند.
قراردادهای بی او تی(BOT) در زبان ساده به قراردادهای ساخت، بهره برداری، انتقال و واگذاری گفته میشود. در این نوع از قراردادها شرکت و یا مجموعه ای از شرکتها پس از اخذ امتیاز، پروژههای سنگین مالی را اجرا خواهند کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: آزادراه کاشان- قم ۱۰۴ کیلومتر طول دارد،تکمیل روکش آسفالت،نصب جداکننده فیزیکی و تقویت روشنایی از مهم ترین نیازهای زیرساختی این آزاد راه است و تکمیل و تجهییز این زیرساخت ها نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.
اکبری گفت: در حال حاضر بخش خصوصی کشور نسبت به گذشته قوی تر شده و در این طرح هم بخش خصوصی آمادگی کامل برای سرمایه گذاری دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
نظر شما