اخذ مصوباتی برای تامین آب در روستاهای بخش دیهوک طبس

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از مصوباتی برای حل مشکل تامین آب روستاهای بخش دیهوک شهرستان طبس خبر داد و گفت: موضوع تامین آب مناطق مختلف از اولویت‌های دستگاه‌های متولی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در جلسه بررسی وضعیت شبکه آبرسانی روستاهای بخش دیهوک افزود: پیگیر حل مشکل تامین آب روستاهای بخش دیهوک هم هستیم و باید با همفکری مسئولان این مشکل را در منطقه حل کنیم.

وی با اشاره به مصوبات جلسه گفت: در روستای پیکوه شرکت آب و فاضلاب استان درخصوص اجرای عملیات احداث خط انتقال و اصلاح شبکه به طول ۲ کیلومتر و به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اقدام می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با همکاری شرکت زغال‌سنگ پروده طبس مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در قالب مسئولیت‌های اجتماعی معادن برای احداث مخزن ۳۰۰ متر مکعبی در روستای پیکوه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات تامین آب در روستای اسفندیار طبس گفت: بنا به مصوبه جلسه، شرکت آب و فاضلاب نسبت به زون‌بندی و اصلاح شبکه بهداشتی روستا به طول سه کیلومتر به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اقدام می‌کند.

اخذ مصوباتی برای تامین آب در روستاهای بخش دیهوک طبس

قناعت افزود: شرکت آب و فاضلاب باید در راستای تامین آب شرب روستای اسفندیار بخش دیهوک نسبت به نقطه پیشنهادی، مطالعات حفر چاه آب شرب را در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: برای تامین آب روستای فهالنج بخش دیهوک نیز شرکت آب و فاضلاب نسبت به تامین، تخصیص و تجهیز آب شرب به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مدت ۲ هفته اقدام می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین آب مورد نیاز مناطق مختلف استان از اولویت‌های دستگاه‌های متولی است و باید بی وقفه و بدون هیچ عذری محقق شود.

طبس با سه بخش مرکزی، دیهوک و دستگردان در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد.

بخش وسیع دیهوک در فاصله ۸۵ کیلومتری جنوب شرقی طبس واقع شده که دارای آب و هوای گرم و کویری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha