افزایش ظرفیت انبارهای محصولات کشاورزی در فارس با مولدسازی ۴۳ پروژه

شیراز-ایرنا-مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: این سازمان به منظور تحقق ۲۵درصدی سهم بخش تعاون در اقتصاد باتوجه به پتانسیل ۵۰۰هزار تنی ظرفیت انبارها، عملیات اجرایی، تعمیر و بازسازی ۴۳ پروژه در ۲۹ شهرستان فارس را پس از گذشت ۲دهه آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساماندهی و یا راه‌اندازی نظام انبارداری و فراهم کردن شرایط قانونی و فنی مناسب برای این موضوع، مزایای بسیاری از جمله امکان فروش کالا در زمان مناسب با قیمت منطقی و تأمین مالی کوتاه مدت دارندگان کالا در انبارها را به همراه دارد؛ از این رو ضرورت استقرار آن به ویژه در حوزه کشاورزی در کشور، اهمیت می‌یابد.

از آنجا که افزایش ظرفیت انبارهای محصولات کشاورزی در استان‌هایی که پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی دارند هم ضرورت بسیاری دارد راه‌اندازی، ساماندهی و بهینه‌سازی انبارها نیز از مهمترین اولویت‌های متولیان امر به شمار می‌رود.

در استان فارس هم با توجه به قابلیت بالایی که این استان در حوزه کشاورزی دارد، اقدامات قابل توجهی برای افزایش ظرفیت انبارهای محصولات کشاورزی انجام شده است به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ بهره‌برداری از ۱۰ انبار در دستور کار مسئولان قرار گرفت. این در حالی بود که این استان در آن مقطع زمانی از حدود ۵۰۰ هزار تُن ظرفیت در حوزه انبارهای ذخیره محصولات کشاورزی برخوردار بود و بر اساس برنامه‌ریزی متولیان امر قرار شد سالانه ظرفیتی معادل ۲۰ هزار تُن به این ظرفیت اضافه شود تا در یک بازه زمانی پنج ساله این ظرفیت به ۶۰۰هزار تُن ارتقا یابد.

افزایش ظرفیت انبارهای محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نیز با اهتمام بیشتری و در قالب بهینه سازی و مولدسازی این انبارها پیگیری شد.

سید کاظم موسوی روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تأکید دولت سیزدهم بر پایداری تولید و حفظ حلقه‌های پسین و پیشین زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی، ردیف اعتباری به منظور تعمیر و تجهیز انبارهای تعاون روستایی اختصاص یافت.
موسوی بر اهمیت نقش‌آفرینی شرکت‌های تعاونی روستایی در توسعه روستایی تأکید کرد و گفت: طرح توسعه و بهینه‌سازی انبارها و سردخانه‌های نگهداری محصول در سطح شبکه تعاون روستایی استان فارس در دست اجرا قرار دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان فارس اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی استان فارس به منظور تحقق ۲۵درصدی سهم بخش تعاون در اقتصاد باتوجه به پتانسیل ۵۰۰هزار تنی ظرفیت انبارها عملیات اجرایی تعمیر و بازسازی ۴۳ پروژه در سطح ۲۹ شهرستان را پس از گذشت ۲دهه آغاز کرده که این کار گام مؤثری در مسیر تقویت و افزایش عملکرد شبکه، افزایش ظرفیت نگهداری محصولات و بهبود کارایی و طول عمر زیرساخت‌های شبکه است.

وی بیان کرد: مولدسازی ۴۳ پروژه انبار نگهداری محصولات کشاورزی در استان فارس اثرات مثبتی همچون خرید و ذخیره‌سازی محصولات استراتژیک، متعادل‌سازی قیمت محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات را در پی خواهد داشت.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس اظهارکرد: تقویت و توسعه تعاونی‌ها و استفاده از ظرفیت شبکه تعاون روستایی یک فرصت برای ارائه خدمات گسترده‌تر به بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha