راهبرد روس‌ها برای مهار یزدانی و تیلور +فیلم

تهران- ایرنا- قهرمانی اسبق جهان با اشاره به اقتدار روسیه در کشتی آزاد جهان گفت: باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که سلطه ایران و آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم به پایان برسد.

به گزارش ایرنا، سایت کشتی داغستان در گزارشی به تجزیه و تحلیل رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی این کشور پرداخت. در این گزارش به نقل از ساجید ساجیدوف دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲ طلای قهرمانی جهان آمده است: روسیه در گذشته نامداران زیادی در وزن ۸۶ کیلوگرم داشته و برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که آزادکاران این کشور بتوانند اقتدار گذشته را بازیابند.

در ادامه گزارش به نقل از قهرمان اسبق جهان می‌خوانیم: مسابقات کشتی آزاد قهرمانی روسیه همیشه جذابیت زیادی برای این کشور و جهان دارد. من کشتی‌های وزن خودم (۸۶ کیلوگرم) را دنبال می‌کنم. پیش از المپیک توکیو در این وزن شاهد زورآزمایی آرتور نایفونوف و گورگلیف بودم و اکنون شاهد یک پدیده جدید در وزن ۸۶ کیلوگرم در روسیه هستیم. وقتی که گورگلیف تابعیت یونانی گرفت بسیاری تصور می‌کردند که نایفونوف بی‌رقیب است اما ما در فینال تورنمنت اخیر شاهد مبارزه ارسلان باگائف و امان‌الله گادژی ماگمدوف بودیم.

دارنده مدال برنز المپیک با اشاره به رقابت جهانی وزن ۸۶ کیلوگرم نیز گفت: در این وزن رقابت شدیدی بین ایران و آمریکا وجود دارد و آزادکاران ۲ کشور فرصت را به دیگران نمی‌دهند. در گذشته روسیه قهرمانان نامداری مانند حاجی مراد ماگومدف، آدام سایتیف، گئورگی کتویف، حاجی‌مراد گاتسالوف و عبدالرشید سعدالله‌یف داشت که توانستند عنوان قهرمانی این وزن را کسب کنند. این عنوان دوباره باید به روسیه برگردد و این نیاز به تلاش بیشتر آزادکاران دارد، آنان باید خودشان را باور کنند، فقط از طریق تمرین سخت می‌توان به این امر رسید.

فیلم کشتی گادژی ماگمدوف و نایفونوف:

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha