بیش از ۳۶ میلیارد تومان برای روستاهای باشت هزینه شد

یاسوج - ایرنا - فرماندار باشت گفت:دولت یک سال گذشته تاکنون ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های رفاهی اهالی روستاهای این شهرستان هزینه کرده است.

نادر گرامی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار از محل منابع مالی مختلف چون مسئولیت های اجتماعی نفت تامین و برای ایجاد زیرساخت هایی مانند آسفالت، کانال های هدایت آب های سطحی،جدول گذاری و دیوارهای حائل سرمایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل مسئولیت های اجتماعی نفت در ۲ مرحله و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای روستاهای بدون دهیاری شهرستان باشت هزینه شده است.

فرماندار باشت تاکید کرد: انجام ۱۰۳ هزار متر مربع آسفالت در ۱۸ روستای این شهرستان با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان مهمترین اقدام دولت سیزدهم برای کمک به بهبود زیرساخت های زندگی مردم روستاهای این شهرستان بوده است.

وی تاکید کرد: توسعه روستاهای باشت به عنوان مراکز اصلی تولید مورد توجه دولت سیزدهم است.

گرامی با اشاره به اینکه کاهش مساله مهم تمرکز در شهرها که آلودگی هوا، حاشیه نشینی، مشاغل کاذب و آسیب های اجتماعی از پیامدهای تجربه شده آن بوده نیازمند توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی ساکنان مناطق روستایی و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است خاطرنشان کرد: تلاش برای بهبود شرایط رفاهی ساکنان روستاهای باشت ادامه دارد.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

۵۲درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha