روشنایی هفت محله بافت قدیم شهر قشم تامین شد

قشم - ایرنا - مدیر خدمات شهری شهرداری قشم از تامین روشنایی هفت محله بافت قدیم این شهر خبر داد و گفت: این اقدام در سه ماهه نخست امسال با خرید و نصب ۱۰۰ شعله لامپ به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال انجام شده است.  

محمدامین صالحی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح به منظور بهبود کیفیت روشنایی، زیباسازی فضاهای شهری و رفاه حال قشموندان در بافت قدیم این شهر انجام شده است.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی وسایل و تجهیزات بازی در هفت پارک محله‌ای شهر قشم به منظور جلوگیری از بروز حوادث برای کودکان به طور کامل رفع نقص و در چهار پارک محله‌ای دیگر هم با اعتبار چهار میلیارد ریال بهسازی و تجهیز شدند.

مدیر خدمات شهری شهرداری قشم توضیح داد: در مدت یادشده تابلو نامگذاری ۵۰ معبر محله ای به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال انجام و نصب شد و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز در حوزه دیوارنگاری در سطح بافت قدیم این شهر هزینه شده است.

روشنایی هفت محله بافت قدیم شهر قشم تامین شد

صالحی زاده اضافه کرد: جمع آوری ۲ هزار تُن نخاله از سطح شهر و محلات قشم به همراه ۷۰ تُن هرس درختان و جمع آوری شاخ و برگ های رها شده در سطح شهر نیز از دیگر خدمات ارایه شده از سوی مدیریت خدمات شهری شهردای قشم در مدت زمان یادشده است.

وی گفت: همچنین در راستای رفع سد معبر خودروهای تعمیراتی رها شده در سطح شهر قشم از ابتدای فروردین تا پایان خرداد سال جاری ۱۳ دستگاه از این خودروها به پارکینگ منتقل شده است.


مدیر خدمات شهری شهرداری قشم افزود: همچنین در حاشیه شهر قشم، مرکزی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع با ظرفیت ۵۰۰ قلاده سگ به منظور ساماندهی و نگهداری سگ های بی پناه ایجاد شده که در حال حاضر بیش از ۲۵۰ قلاده در این مرکز پناه داده شده‌ اند.

وی بیان کرد: خرید مبلمان شهری با اعتبار ۸۵۰ میلیون ریال و سه ایستگاه تاکسی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز از سوی مدیریت خدمات شهری شهردای قشم انجام شده که تا پایان تیرماه در سطح شهر نصب خواهد شد.

صالحی زاده خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۴۷ عدد مخزن زباله به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در سطح شهر جانمایی و نصب شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha