۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 85153249
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اردوغان از تحویل ۳۱۹ هزار واحد مسکونی به زلزله زدگان ترکیه در سال جاری خبر داد

تهران- ایرنا- رییس جمهور ترکیه امروز سه شنبه از تحویل ۳۱۹ هزار واحد مسکونی به زلزله زدگان این کشور تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز سه شنبه طی سخنانی به مناسبت فرا رسیدن عید قربان اعلام کرد: عملیات ساخت مسکن و احیای مناطق آسیب دیده از زلزله زمستان گذشته با سرعت ادامه دارد و امسال ۳۱۹ هزار واحد مسکونی به زلزله زدگان تحویل داده می شود.

در پی زلزله ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری ۶ فوریه ۲۰۲۳(۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱) در ۱۱ استان جنوبی ترکیه، تقریبا ۴۰ درصد از بناها و ساختمان‌های موجود در ۱۱ استان زلزله زده، دچار خسارت جدی و ویرانی شد.

بنا به اعلام وزارت شهرسازی و محیط زیست ترکیه، بیش از ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در جریان این زلزله آسیب دید و پس از آواربرداری، عملیات ساخت ۵۰۷ هزار خانه در مناطق شهری و ۱۴۳ هزار خانه روستایی و ۶ هزار محل کسب و کار مردمی در ۱۱ استان زلزله زده ترکیه از اوایل بهار امسال آغاز شده است.

بنیاد تحقیقات سیاست اقتصادی ترکیه حدود ۲ ماه پیش اعلام کرد: در پی این زلزله که محل اسکان بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز به وضعیت غیرقابل سکونت در آمده و برای اسکان این افراد، ۷۷۰ هزار چادر و ۱۳۱ هزار کانکس برپا و دایر شده است.

آخرین آمار تلفات جانی زلزله ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری ۶ فوریه ۲۰۲۳(۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱) در ۱۱ استان جنوبی این کشور نزدیک ۵۱ هزار اعلام شده و بنا به اعلام وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه، خسارت مالی این حادثه تلخ تقریباً ۲ تریلیون لیر معادل ۱۰۳.۶ میلیارد دلار بوده است.

رییس جمهور ترکیه در سخنان خود به مناسبت فرا رسیدن عید قربان، از تکمیل مراحل ساخت واحدهای مسکونی احداث شده برای زلزله زدگان و تحویل آنها از اوایل پاییز خبر داد و گفت: مابقی ۶۵۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت با سرعت تکمیل شده و در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

رجب طیب اردوغان با اشاره به پیگیری روند احیای مناطق زلزله زده ترکیه حتی در دوره انتخابات اخیر افزود: با پشت سر گذاشتن انتخابات، اکنون بیشتر بر روی مشکلات کشور و رفع خسارت زلزله متمرکز شده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha