برنامه‌های آموزش و پرورش مبتنی بر رفع تبعیض و ارتقای عدالت آموزشی است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تمامی برنامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش مبتنی بر رفع تبعیض و ارتقای عدالت آموزشی است.

به گزارش ایرنا ، کلام‌الله صفری در آیین تجلیل از برگزیدگان طرح‌ها و برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی با تاکید بر اهمیت حفظ منزلت معلم در جامعه اظهار کرد: تکمیل و به روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکرد ارتقای جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت و حفظ منزلت معلم در جریان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر این که وظیفه آموزش و پرورش رساندن انسان به حیات طیبه است، گفت: در حال حاضر اولویت اصلی اداره کل آموزش و پرورش، شناسایی و رفع چالش‌ها و تنگناهای پیش روست و این مهم جز با تحکیم پیوندهای عاطفی و روابط اعتماد محور امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه مبارزه با تفکرات خشک مدیریتی را از راهبردهای دستگاه متبوع خود دانست و افزود: برای حرکت در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند یک فهم مشترک هستیم و باید ادبیاتی مبتنی بر راهبردها و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تمامی برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها مبتنی بر رفع تبعیض‌ها و گسترش عدالت آموزشی است، گفت: از جمله اقدامات شاخص انجام شده در این موضوع سامانه‌ای شدن ثبت نام دانش آموزان، تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور و نحوه تصحیح اوراق امتحانی است که نوید بخش ارتقای کیفی آموزش و پرورش است.

رویکرد حوزه آموزش ابتدایی حذف طرح‌ها و برنامه‌های نمایشی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این مراسم با تاکید بر اینکه اولویت با اجرای طرح‌های اثربخش در ارتقای کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری است، اظهار کرد: رویکرد معاونت آموزش ابتدایی حذف طرح‌ها و برنامه‌های نمایشی و غیر اثربخش است.

وحید خدابنده اضافه کرد: حرکت رو به رشد حوزه آموزش ابتدایی در ابعاد مختلف در سال تحصیلی گذشته در سایه همدلی و انسجام تمامی دست‌اندرکاران و تلاشگران این حوزه رقم خورد که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه این آیین برای اولین بار در استان به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این طرح در اصل نمادی برای گسترش فرهنگ قدردانی، ارزش‌گذاری و تکریم تلاشگران حوزه آموزش ابتدایی استان است که در ۱۱ شاخص برگزار می‌گردد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن تشریح جزییاتی از فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی در سال تحصیلی گذشته افزود: تمامی این برنامه‌ها با هدف ارتقای کمی و کیفی فرایند تعلیم و تربیت به‌ویژه در بحث توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای سطح پوشش تحصیلی اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha