حمایت مادی از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی ۱۰۰ افزایش یافت

مشهد - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اعلام افزایش ۱۰۰ درصدی حمایت مادی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: برای شرکت‌های در رشد مقدماتی این عدد تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود میرزایی شهرابی روز سه‌شنبه و در نشست هم اندیشی شرکت‌های مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: برای شرکت‌های فناور غیر رشدی هم حمایت ها به ۱۰۰ درصد خود رسیده است.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان استان باید به جایی برسند که ثروت آفرین باشند تا سهمی در اقتصاد کشور و استان داشته باشند و به همین دلیل باید مسیر فعالیت آنها به ثروت آفرینی ختم شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: برای این منظور باید شرکت‌ها برنامه دقیق و طرح اقتصادی داشته باشند و این در حالیست که شرکت‌های دانش بنیان موجود در استان با توجه به توانایی منحصر بفرد خود هیچ سهمی از سرمایه‌های موجود در کشور را به سمت خود جذب نکرده حال آنکه با افزایش قراردادهای منعقد شده می‌توانند به جذب درآمد استان یاری برسانند.

او گفت: باید شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه پذیر باشند و برای این منظور نیاز به نقشه راه و طرح اقتصادی دارند تا شرکت‌های بزرگ اقتصادی علاقه‌مند مشارکت با آنها شوند و مدیران پارک در حال بستر سازی برای این موضوع هستند.

میرزایی به دیدار خود با مدیران شرکت فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و افزود: این صنایع کلان، طرح‌های مداخله مالی برای شرکت‌های فناور دارند که متاسفانه در استان خراسان رضوی تاکنون از آن استفاده نشده بود ولی و با رایزنی انجام شده به زودی در ۶ روش مشارکتی اقداماتی انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این هم اندیشی ها و نشست‌ها منجر به شبکه سازی می‌شود و ما به دنبال مردمی سازی و اطلاع مردم از توانایی های شرکت های دانش بنیان هستیم و بر همین اساس تاکنون ۱۱۰ رابط فناوری در نهادهای مختلف استان مشخص شده اند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: شبکه سازی، نقطه زنی و مردمی سازی، حلقه مفقوده شرکت‌های دانش بنیان در استان خراسان رضوی است و نکته مهم برای اینکه در حوزه فناوری کشور بتوانیم نقش مهمی ایفا کنیم، توجه به همین موضوع است.

نیاز شرکت‌های فرهنگی با یکدیگر متفاوت است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: صنایع فرهنگی و خلاقه باید در اقتصاد استان نقش داشته باشند و این در حالیست که با توجه به جمعیت استان و ظرفیت سالانه ۳۵ میلیون زائر، کمتر به این موضوع توجه شده است.

حمایت مادی از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی ۱۰۰ افزایش یافت

محمد حسین زاده افزود: با توجه به جلسات برگزار شده و ایجاد متولی برای صنایع خلاقه فرهنگی در استان، امیدواریم امکان جذب تسهیلات و حمایت از شرکت‌های فعال دانش بنیان در این حوزه، فراهم شود.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌های فرهنگی در حال حرکت به سمت بلوغ خود هستند و نیاز به حمایت و یاری رسانی دارند و برخی نیز در مرحله تثبیت خود هستند و با برنامه ریزی باید بتوانیم عقب ماندگی این صنایع را که با چالش‌های نیز رو به رو هستند، حل کنیم.

به گفته وی، نقش ما بسیار سازی و حمایت برای توسعه و تثبیت این شرکت‌ها است در حالیکه نیازهای آنها، با یکدیگر تفاوت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه‌ ساخت اسباب بازی، خدمات فرهنگی و هنری، ساخت فیلم و انیمیشن و تولید نوشت افزار شرکت‌های خوبی در استان مشغول به فعالیت هستند که آینده درخشانی را نیز رقم خواهند زد.
هم اکنون حدود ۵۰ شرکت دانش‌بنیان صنایع خلاق و فرهنگی در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha