۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۵۸
کد خبر: 85153589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: زیرساخت‌های کرمان در شان عنوان جهانشهر نیست

کرمان- ایرنا- شهردار کرمان با اشاره به اینکه زیر ساخت های این شهر در شان عنوان جهانشهر نیست، گفت: باید تلاش کنیم تا زیرساخت ها ایجاد و کرمان در مقیاس های ملی و بین المللی دیده ‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید شعرباف در نشست خبری جشنواره جهانی شعر مقاومت با اشاره به اینکه ۲ مفهوم کلیدی در کرمان جزو عناصر اصلی این شهر است، افزود: یکی از این مفاهیم مقاومت است؛ این مفهوم در تاریخ معاصر و گذشته کرمان وجود داشته و تنها مربوط به بعد از شهادت حاج قاسم و معنای عرف سیاسی آن نیست.

وی با اشاره به اینکه مفهوم هنر، دومین عنصر کلیدی شهر کرمان است، گفت: ترکیب و تنوعی که در هنر کرمان میبینیم در ایران بی نظیر است.
شعرباف خاطرنشان کرد: ترکیب جشنواره جهانی شعر مقاومت به دو عنصر هنر و مقاومت تاکید دارد.
شهردار کرمان گفت: ابعاد جشنواره جهانی شعر مقاومت فراتر از ایران دیده شده و در همین راستا تعداد شعرای عرب زبان و انگلیسی زبان در این جشنواره تامل برانگیز بود.
شعرباف ادامه داد: ابعاد جشنواره جهانی شعر مقاومت برای سال‌های آینده به حدی بالا خواهد رفت که جزو جشنواره‌های برتر در حوزه ایران و جهان می شود.
وی گفت: امیدواریم با هر تفکری در دوره‌های مدیریت شهری جشنواره شعر مقاومت یک موضوع ادامه دار شود و این جشنواره بتواند فضای شهر را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت نیز در این نشست با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره سوم خرداد منتشر شده است، افزود: ۲هزار شعر از ۶۰۱ شاعر به این جشنواره ارسال شد که از این بین ۲۰ شاعر به بخش پایانی راه یافتند.

مجتبی احمدی با اشاره به اینکه جشنواره جهانی شعر مقاومت ساعت ۹ صبح روز دوازدهم تیرماه در جوار مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح می‌شود، گفت: اختتامیه این جشنواره شامگاه چهارشنبه(۱۴ تیرماه) در تالار فرهنگ و هنر کرمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha