۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85154123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه  تیم دامپزشکی بر ذبح دام قربانی در کاشان نظارت دارند

کاشان - ایرنا - رییس دامپزشکی کاشان گفت: روز عید سعید قربان سه تیم دامپزشکی شامل دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر شرعی بر ذبح دام در شهرستان نظارت دارند.

دکتر عباس شاه میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از این تعداد ۲ تیم به طور ثابت و یک تیم به طور سیار بحث نظارت بر ذبح دام را در  روز عید سعید قربان برعهده خواهند داشت.

وی اظهار کرد:همچنین یک ناظر شرعی نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

رییس دامپزشکی کاشان بیان کرد: کشتارگاه شهرداری آماده ذبح دام در روز عیدسعید قربان است و ذبح دام تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی انجام می شود.

شاه میرزایی گفت: بعد از اقامه نماز عیدسعید قربان زمان فعالیت کشتارگاه‌ شهرداری آغاز می‌شود و فعالیت کشتارگاه‌ و ناظران بهداشتی تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد داشت.

رییس دامپزشکی کاشان بیان کرد: گوشت باید پس از کشتار ۲۴ ساعت در دمای یخچال صفر تا چهار درجه نگهداری شود، به دلیل خطر بیماری‌های مشترک به ویژه تب کریمه کنگو و آلوده‌سازی معابر عمومی از کشتار دام در اماکن عمومی و منازل جدا خودداری شود.

شاه میرزایی گفت: در روستاها اگر ذبح گوسفند قربانی در منازل انجام می‌شود، تمامی مسایل بهداشتی رعایت شود تا از بروز بیماری‌های ناخواسته جلوگیری شود.

وی افزود: فروش دام در خیابان‌ها تخلف محسوب می شود،مردم کاشان برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha