شبکه ناظرین سلامت و سفیران ورزش در تبریز راه اندازی شد
عکس تزئینی

تبریز - ایرنا - سرپرست هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی گفت: شبکه ناظرین سلامت و سفیران ورزش برای نخستین بار در کشور در تبریز راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، یونس قوام لاله، روز چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به استقبال ورزشکاران و مربیان از این شبکه، افزود: شبکه ناظرین سلامت و سفیران ورزش در راستای ارج نهادن به شعار ورزش پاک و با همت پزشکان مجرب و پرستاران کارآزموده و کادر هیات پزشکی ورزشی استان به منظور آگاه سازی عمومی جامعه ورزشی از بیماری ها و آسیب های ورزشی و درمان آن ها راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: پیشگیری از آسیب های ورزشی احتمالی، تعامل بیش از پیش با گروه های درمانی در حیطه طب ورزشی، افزودن آگاهی اجتماعی، ارایه خدمات ارزان و تسهیل در ارایه خدمات درمانی مانند بیماری های دهان و دندان از اقدامات شبکه ناظرین و سفیران سلامت است.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی گفت: پوشش پزشکی مسابقات ورزشی، نظارت بر سلامت اماکن ورزشی، ارایه مشاوره های لازم برای مدیران و مربیان ورزشی از دیگر اقدامات سفیران سلامت و ناظرین است.

قوام لاله، ادامه داد: افزایش آگاهی های عمومی جامعه در خصوص بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، پوکی استخوان، غربالگری بیماری های اسکلتی عضلانی و ارایه خدمات اصلاحی و تزریقات با بهره گیری از پزشکان و متخصصان از وظایف این سفیران است.

وی با قدردانی از همکاری خیریه ها و گروه های جهادی تبریز با این هیات، یادآور شد: مشارکت و همکاری سازمان های مردم نهاد در کارهای خداپسندانه موجب افزایش کیفیت و کمیت خدمات در بین آحاد مردم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha