معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد: دیالمه؛ شهید جهاد تبیین بود

مشهد- ایرنا- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دکتر عبدالحمید دیالمه یک شهید شاخص ملی، شهید جهاد تبیین و دانش آموخته این دانشگاه بود و باید نام و یاد این بزرگوار زنده نگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدرضا صابری روز چهارشنبه در همایش « شهید دیالمه، نماینده تراز انقلاب» در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا (ع) افزود: شهید دیالمه نمونه بارز و برجسته جهاد تبیین بود و در برابر انحرافات و تردیدافکنی با تمام توان ایستادگی کرد و جزء کسانی بود که با انتخاب درست در مسیر حق گام برداشت.

وی ادامه داد: معاونت دانشجویی - فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وظیفه دارد برای زنده نگه داشتن نام و یاد این شهید بزرگوار و ادامه یافتن راه وی اقدامات موثری را انجام دهد که در این راستا دبیرخانه دایمی همایش شهید دیالمه سال گذشته در این دانشگاه شکل گرفت و نخستین همایش و برنامه ملی با حضور حدود هزار نفر در مجتمع شهدای سلامت در مشهد برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با محور تفکر و اندیشه شهید دیالمه در دانشگاه‌های شهر مشهد از جمله دانشگاه‌های فردوسی و آزاد اسلامی مشهد، راه اندازی سایت با نام "شهید دیالمه باش" و تغییر نام دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دانشکده شهید دیالمه از جمله اقدامات معاونت دانشجویی فرهنگی این دانشگاه در راستای زنده نگهداشتن یاد و نام این شهید گرامی در سال گذشته بوده است.

صابری افزود: همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی پیرامون زندگی شهید دیالمه با حضور ۶۰۰ نفر در این دانشگاه و چاپ ویژه نامه شهید دیالمه در نشریه شهرآرا از دیگر اقدامات این معاونت در سال گذشته به شمار می‌رود.

وی هدف از نامگذاری این همایش با نام "شهید دیالمه، نماینده تراز انقلاب" را روشنگری مردم در انتخاب نماینده ایده‌آل و در تراز انقلاب در انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند ماه امسال دانست و ادامه داد: شهید دیالمه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود و دیدیم که این شهید عزیز می تواند الگویی مناسب برای خدمت به مردم به عنوان نماینده آنان در خانه ملت باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهید دیالمه یکی از ۷۲ شهید والامقامی بود که در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ به همراه شهید بهشتی و یاران باوفایش به درجه رفیع شهادت نایل آمد و همه ساله ویژه برنامه بزرگداشت این شهید عزیز در هفتم تیر ماه و همزمان با سالگرد شهادت مظلومانه‌اش برگزار می‌شود.

در همایش بزرگداشت شهید دیالمه، نماینده تراز انقلاب ۲ هزار و ۲۴۲ نفر از طریق فضای مجازی و درگاه آپارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌طور مستقیم برنامه‌های این همایش را دنبال کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha