۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85154817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم دعای عرفه در مصلی آستارا برگزار شد

۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۱
کد خبر: 85154817
مراسم دعای عرفه در مصلی آستارا برگزار شد

آستارا- ایرنا- مراسم معنوی دعای عرفه عصر چهارشنبه با حضور جمعی از مردم و مسئولان در مصلی آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام‌جمعه آستارا عصر چهارشنبه در مراسم دعای عرفه در مصلی آستارا با بیان فلسفه نام‌گذاری این روز با عنوان روز عرفه، به اهمیت و جایگاه مهم و معنوی این روز مهم اشاره و تاکید کرد: عرفه فرصت خوب راز و نیاز با معبود و نزدیک شدن به رحمت و غفران الهی است.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی با اشاره به اینکه روز عرفه، روز گریه و زاری حضرت آدم (ع) به درگاه الهی بود، افزود: آدم (ع) در این روز پس از ساعت‌ها گریه و دعا، کلماتی را برای توبه از خداوند فراگرفت و پس از اظهار پشیمانی، با راهنمایی جبرائیل و انجام برخی از اعمال و مناسک حج، توبه‌اش پذیرفته شد.

وی با تشریح فرازهایی از دعای مشهور عرفه حضرت امام حسین (ع)، این دعا را دارای مضمون‌های عالی، آموزنده و دربردارنده آداب دعا عنوان کرد: برای استجابت دعا باید مواردی را به عنوان آداب رعایت کرد که حمد و ثنای الهی، اقرار به گناهان و سپس بیان درخواست و حاجت از جمله آنها است.

امام‌جمعه آستارا گفت‌وگو و راز و نیاز با پروردگار را فلسفه اصلی و اولیه دعا دانست و بیان کرد: خواستن از خدا هر چند برای امور ساده و به ظاهر کوچک هم که باشد در نزد خداوند محبوب و دوست داشتنی است و شخص دعا کننده باید با حسن ظن به خدا در برآورده شدن حاجت و نیاز خود دعا کند.

نهم ماه قمری ذی‌الحجه و یک‌روز پیش از عید سعید قربان در تقویم اسلامی روز عرفه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha