۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85154411
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

عرفه؛ جلوه‌گاه معرفت در دیار علویان

۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶
کد خبر: 85154411
عرفه؛ جلوه‌گاه معرفت در دیار علویان

رشت - ایرنا - "ثم انا یا الهی، المعترف بذنوبی فاغفرها لی، اناالذی اسات، اناالذی اخطات، اناالذی هممت، اناالذی جهلت... خدای من، من به گناهانم اعتراف می کنم، آنها را ببخش، منم که بد کردم، منم که خطا کردم، منم که تصمیم به گناه گرفتم، منم که نادانی کردم و...

اینک دل به خنکای نسیم معطر و روح بخش ذکر الله سپرده‌ایم و در دریای ناب آگاهی، دست‌ها را به سوی آسمان و سر بر آستان بندگی الله می‌ساییم و آمرزش می‌طلبیم.

اینک باید دلها را در چشمه معنویت شست و در برکه ای از خلوص وضو ساخت و روح‌های خسته و جان‌های آشفته را در هر وله قرب الهی از غیر رهاساخته و از برهوت منیت‌ها عبور داده و دریا، دریا گناهان را پشت سر نهاد.

اینکه در عرفه‌ای دیگر، گاه معرفت، روز جاودانگی، زمان عشق و عبودیت به دور از سرزمین عرفات در خطه علویان نغمه معرفت می‌خوانیم و در برکت ذکرالله شهد عبودیت می‌چشیم و از این سرزمین نقبی می‌زنیم بر عرفه کربلائیان و عاشورائیان.

نجوای دعای عرفانی عرفه امام حسین (ع) عصر امروز چهارشنبه در سرزمین علویان، دیلمان و طبرستان طنین‌انداز شد، مومنان این سرزمین با حضو پرشور در آیین معنوی و روح‌بخش عرفه به راز و نیاز پرداختند و برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کردند.

عرفه روز بخشش گناهان، اجابت دعا و فرصتی برای نزدیکی و ارتباط بیشتر با پروردگار عالمیان است روزی که خداوند بندگان را به راز و نیاز دعوت کرده و درهای بخشش و رحمت را به روی شان گشوده است، این روز فرصتی برای نزدیکی به خداوند، نیایش و طلب بخشش گناهان و مجالی برای طالب حاجات مشروع است.

نهم ذی‌الحجه روز عرفه آنگاه که بافضیلت ترین اعمالش دعا و استغفار است، زیارت امام حسین (ع) و خواندن دعای عرفه بسیار سفارش شده‌است، روز عرفه آنقدر با فضیلت است که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود.

گیلانیها نیز همزمان با سراسر کشور با شرکت در آیین‌های پرفیض دعای عرفه در مساجد، حسینیه‌ها، مصلی‌ها، امام‌زادگان و مزار شهدای سراسر استان به نیایش با پروردگار پرداختند.

مردم دیندار گیلان با بهره‌گیری از فرصت روز بزرگ عرفه، با قرائت دعای پرفضیلت عرفه، دست‌ها را به سوی پرورگار بلند کرده و ضمن شکرگزاری و طلب آمرزش گناهان، برای شفای بیماران دعا کردند.

آیین پرفیض دعای عرفه با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، این مراسم معنوی همچنین با حضور خانواده‌های گرانقدر شهدا و ایثارگران در مزار شهدای رشت و آرامگاه شهیدان در سایر شهرستان‌های استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری دعای عرفه در بیش از ۲۲۱ نقطه استان اظهار کرد: آیین معنوی قرائت دعای عرفه در مساجد، هیات‌های مذهبی، تکایا و مصلاهای شهرستان های مختلف استان برگزار شد.

حجت الاسلام سعید مهدوی با بیان اینکه روز عرفه و شرکت در آیین‌های بافضیلت این روز بزرگ فرصتی برای جلب رضایت پروردگار و توبه از گناهان است، اضافه کرد: در روز عرفه، دعا برای مومنان بسیار سفارش شده‌است.

آیین معنوی قرائت دعای عرفه در ۱۸۳ بقعه متبرکه و امام‌زادگان استان گیلان با حضور مردم مومن، مداحان و واعظان برجسته کشوری و استانی برگزار شد.

فردا "پنجشنبه" عید سعید قربان است، نماز این روز نیز هفت صبح فردا در رشت مرکز استان گیلان به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اقامه می شود.

علاوه بر این نماز عید قربان، فردا در مصلاها و مساجد مناطق مختلف گیلان نیز برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha