مدیرعامل آبفا : انقلاب آبی در کهگیلویه و بویراحمد رهاورد دولت سیزدهم است

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد معتقد است در دولت سیزدهم به واقع یک انقلاب بزرگ در حوزه زیرساخت های آب و تامین آب پایدار و محرومیت زدایی در این حوزه به وقوع پیوسته است.

امید صالحی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهبود و توسعه زیرساخت های آب و راه اولویت اساسی دولتمردان دولت سیزدهم به ویژه رئیس جمهور است.

مدیرعامل آبفا : انقلاب آبی در کهگیلویه و بویراحمد رهاورد دولت سیزدهم است

وی افزود: در زمینه تنش آبی در روستاها در بعد محرومیت زدایی و بسیج آبرسانی گام های خوبی برداشته ایم که در این راستا برای ۱۸۴ روستا قرارداد منعقد شده و ۲۱۷ میلیارد تومان تخصیص داشته ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اقداماتی از قبیل تامین ایستگاه ها پمپاژ و مخازن و خطوط انتقال و شبکه تویع با این میزان اعتبار ۴۸ روستا به بهره برداری رسیده و ۵۰ روستا نیمه تمام است و این تعداد نیز به زودی اجرایی می شوند.

صالحی ابراز کرد: یک تفاهم نامه جدید با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان در قالب ۶۰۰ روستا در دست پیگیری است و چنانچه این تفاهم نامه در شرکت آب و فاضلاب کشور هم امضا شود بحث کاهش هدر رفت آب و توسعه آب پایدار روستایی گام بزرگی برداشته خواهد شد که در هیچ دولتی اینقدر کار نشده است.

وی با اشاره به زیرساخت های حوه آب یاسوج، بیان کرد: متاسفانه همراه با افزایش توسعه جمعیت و تعداد خانوار، از سال ۹۲ تاکنون متناسب با توسعه شهری در شرکت آب و فاضلاب گام برداشته نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در بحث تولید و انتقال و توزیع و ذخیره پایشی با طرح مطالعه دقیقی صورت گرفت و برنامه ریزی شده که در بحث انتقال و تولید علاوه بر تصفیه خانه اضطراری که در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت حدودا فاز نخست آن ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.

صالحی تاکید کرد: جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر را در در برخواهد گرفت و چهار حلقه چاه جدید به منظور تامین و تقویت آب پایدار شهرک الغدیر و ولایت پیش بینی شده است و مکاتبه صورت گرفته که در منطقه ساحلی یاسوج اجرایی شود.

وی ادامه داد: در بحث چاه های چمخانی چهار حلقه چاه با هماهنگی شرکت آب منطقه ای استان برنامه ریزی و جانمایی شد و به زودی کارهای حفر و بهره برداری آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب مادوان نیز به یک نسبت پایداری خواهد رسید و دبی آن هم افزایش پیدا خواهد کرد و مخزن پنج هزار متر مکعبی با ۴۰ درصد پیشرف فیزیکی در این منطقه قبل از روی کار آمدن این دولت ساخته شده بود که اکنون به ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در سفر دوم رئیس جمهور افتتاح می شود و اعتبار این حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

صالحی افزود: برای تنگ کبوتری یاسوج در پی مصوبات سفر نخست رئیس جمهور پنج میلیارد تومان تعلق گرفت اما به دلیل معارضات محلی بلاتکلیف بود اما تصمیم جدیدی گرفته شد و چهار حلقه چاه پیش بینی کردیم تا در چمخانی ساخته شود.

وی عنوان کرد: سه حلقه چاه در مختار پیش بینی کرده ایم و تقریبا چهار حلقه چاه در تنگ مهریان حفر خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از محل تنش آبی اعتباراتی را در حال رایزنی هستیم که بتوانیم مشکلات مان را برطرف کنیم و خطوط انتقال در مادوان در قسمت هایی ۱۰ اینچ و ۶ اینچ است و امید می رود این ها را بتوانیم تعویض کنیم.

صالحی اضافه کرد: در بحث پایداری آب مخازن را داریم که در یاسوج ۳۲ هزار متر مکعب مخزن وجود دارد و در هر بار قطعی برق آب شهر یاسوج نوبت بندی می شد و به دلیل توپوگرافی این شهر همیشه این نوبت بندی باعث افزایش شکستگی ها و هدررفت آب می شد.

وی ادامه داد: هم اکنون برای یک مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی از محل تنش آبی آزمایش تراکم خاک آن انجام گرفته و طراحی آن توسط مشاور در حال انجام است که در دو هفته آینده برآورد آن انجام و به مناقصه خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در بحث سفر نخست رئیس جمهور به استان مشکل عمده فرسودگی شبکه های آب شهر یاسوج بود که مصوب ۲۲۰ میلیارد تومان صورت گرفت.

صالحی ابراز کرد: از این مبلغ افزون بر ۵۸ میلیارد تومان تخصیص داده شده است و ۳۰ کیلومتر از خطوط فرسوده شهر یاسوج ترمیم شده که تاثیرات چشمگیری در کاهش میزان هدررفت آب داشته است.

وی تاکید کرد: تصفیه خانه چرام هم در دستور کار دولت قرار گرفت و از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی با اختصاص ۳۵ میلیارد تومان در این دولت به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی سازه ای رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای این پروژه در دور دوم سفر ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد می شود تا تکمیل شود.

صالحی افزود: به نمایندگی از ۴۸ روستای بهره برداری شده از اعتبارات محرومیت زدایی ۲ پروژه در سفر رئیس جمهور به نیابت از این روستا افتتاح شوند.

وی ادامه داد: در بحث اعتبارات سفر نخست رئیس جمهور به استان ۶۰ میلیارد تومان از قبیل ۲۰ میلیارد تومان از محل سازمان مدیریت، ۲۰ میلیارد تومان نفت و ۱۰ میلیارد تومان استانی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب پیشنهاد داده خواهد شد.

طول شبکه توزیع و خطوط انتقال آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم اینک به ترتیب یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر و ۳۲۰ کیلومتر است.

۱۱ ایستگاه پمپاژ آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در شبانه روز ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب را برای استفاده مشترکان مناطق شهری این استان پمپاژ می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha