نماز عید قربان در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اقامه شد

شهرری - ایرنا - نماز عید سعید قربان صبح امروز پنجشنبه با حضور مسئولان، شهروندان ری و زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در مصلی امام علی این آستان مقدس اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی عبدالله در خطبه های نماز عید قربان با اشاره به عظمت و بزرگی عید قربان اظهار داشت: عید قربان نمایش پرشکوه همدلی و وحدت امت اسلامی در حج و جلوه‌ای زیبا از امتی متحد که پیام اسلام را که دعوت به عدالت و مردانگی است، فریاد زده و امید و اقتدار را در دل هر مسلمانی زنده می‌کند.

وی افزود: این بهانه ای است که پیوند بین خالق و مخلوق صورت پذیرد و اخلاص و بندگی جلوه کند تا انسان به جایگاه اصل عبودیت بر سد.
خطیب نماز عید قربان ادامه داد: عید قربان مبارزه انسان با شیطان و عبودیت خالصانه پرودگار را به تصویر کشیده و سرانجام شکوه پیروزی زیبای بندگی در برابر خالق هستی را نشان می‌دهد، قربانی کردن در راه خدا، شکوفا شدن روح ایثار و نشان دادن میزان عشق و قرب به منبع لایزال الهی و تقوا است.
حجت الاسلام عبدالله خاطرنشان کرد: این عید به معنای بازگشت انسان به مقام قرب الهی است و این بازگشت زیباترین صحنه ایست که انسان در برابر معبود به تصویر می‌کشد و بندگی خود را به تماشا می‌گذارد.
وی ادامه داد: فلسفه عید قربان، به مسلخ بردن شهوات نفسانی است که باید آن را به قربانگاه ببریم و در پیشگاه معبود آن را از بین ببریم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha