طرح خدمات الکترونیک قضایی در ۱۷ نقطه محروم هرمزگان اجرا شد

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: طرح ارائه خدمات الکترونیک قضایی جهادی رایگان به‌مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه، در ۱۷ نقطه محروم این استان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این طرح طی روزهای اخیر در روستاهای ایسین، سرخون، آبشورک، دهنو، جلالی و حسنلنگی بندرعباس، لیردف و گزدان جاسک، باسعیدو و سوزا قشم، حمیران و بندرچارک بندرلنگه، جایین و سیروییه حاجی‌آباد و روستاهای کوشکنار، دشتی و زیارت پارسیان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به تمهیدات اتخاذ شده، این طرح به صورت مستمر در همه مناطق محروم و کمتربرخوردار هرمزگان عملیاتی خواهد شد، بیان کرد: هدف این طرح عمل به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب و تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم دسترسی آسان مردم به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار به خدمات قضایی مطلوب است.

رییس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح که با مشارکت کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان انجام می‌شود، تسهیل دسترسی رایگان مردم به خدمات دستگاه قضایی است.

قهرمانی یادآورشد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ارائه خدمات در این طرح جهادی که تمامی نقاط کم‌برخوردار استان را دربرمی‌گیرد، مقطعی نیست و در بازه‌های زمانی مستمر به صورت متوالی در نقاطی که بدون دفتر خدمات الکترونیک قضایی هستند، ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی، توجه به توانمندسازی فناورانه اقصی نقاط استان به ویژه نقاط کم‌برخوردار یکی از اولویت‌های مهم و اساسی دادگستری هرمزگان است که با همکاری معاونت آمار و فناوری اطلاعات، کانون دفاتر خدمات الکترونیک و دیگر ظرفیت های موجود به‌منظور کاهش مشکلات و ایجاد دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به عدالت انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha