پناهنده نخبه عراقی ساکن سنقروکلیایی مورد تجلیل قرار گرفت

کرمانشاه- ایرنا- دختر نخبه عراقی ساکن در مهمانشهر شهرستان سنقروکلیایی استان کرمانشاه به مناسبت روز پناهده مورد تقدیر وزیر کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با برگزاری مراسم گرامی داشت روز جهانی پناهنده، از آویستا فاخر، از هنرمند عراقی اهل و ساکن در مهمانشهر هجرت شهرستان سنقرکلیایی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

این مراسم از سوی اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و همچنین دفتر کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور و نمایندگان ادارات مختلف دولتی و غیردولتی در ایران در حوزه مهاجرین و پناهندگان، نمایندگان موسسات و سازمان‌های بین المللی در این حوزه و همچنین اقشار مختلف مهاجرین و پناهندگان از کشورهای مختلف به خصوص افغانستان و عراق در سالن الغدیر وزارت کشور در تهران برگزار شد.

آویستا فاخر هنرمند و نقاش چیره دست در گفتمانی به بیان چالش‌ها و دست آوردهای خود پرداخت و در نهایت مورد تقدیر وزیرکشور قرار گرفت.

متن سخنرانی این هنرمند در این مراسم به شرح زیر است:
"اینجانب آویستا فرزند فاخر تبعه کشور عراق ساکن در استان کرمانشاه برخود لازم میدانم از زحمات و تلاش ها و خدمات ارزنده کشور جمهوری اسلامی ایران که همواره با آغوش باز پذیرای پناهجویان بوده تشکر و قدردانی نمایم.

من یک دختر عراقی هستم و در کشور ایران به دنیا آمده ام به خاطر جنگ در کشورم عراق خانواده ام به کشور جمهوری اسلامی ایران پناه آورده اند و در مهمانشهر هجرت سنقر زندگی می کنیم و حدود ۳۶ سال است که از خدمات کشور جمهوری اسلامی ایران برای گذران زندگی استفاده می کنیم.

جا دارد از زحمات شبانه روزی مدیر و پرسنل محترم اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه که همیشه به ما کمک میکنند تا بتوانیم با آرامش زندگی و مشکلات ما را برطرف میکنند تشکر و قدردانی نمایم.

من نقاشی را خودم یاد گرفتم و زمانی که آقای سلیمانی مدیر اتباع کرمانشاه در بازدید بعمل آمده از ساکنین مهمانشهر متوجه شدند من را حمایت کردند تا در کلاس نقاشی شرکت کنم و کامل تر نقاشی را یاد بگیرم.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در میزبانی از پناهندگان، سخاوتمندی خود را همیشه نشان داده و من از همین جا از طرف خودم و خانواده ام از خدمات انسان دوستانه کشور ایران قدردانی و تشکر می نمایم."

حمزه سلیمانی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه این موفقیت را خدمت این پناهنده موفق استان کرمانشاه تبریک گفته و از خداوند متعال برای ایشان بهترین ها را آرزو کرد.

در طول جنگ تحمیلی هزاران خانواده عراقی بخصوص کردهای شمال عراق به ایران پناهنده و در اردوگاهای داخل ایران ساکن شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha