مشترکان برق در شرق هرمزگان پاداش خوش‌مصرفی گرفتند

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به اینکه خردادماه امسال ۱۸۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکان برق خانگی پرداخت شد، گفت: شهرهای شرق استان بیشترین پاداش خوش مصرفی را در ماه دریافت کردند.

محمد کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد ۲۶۲ هزار و ۳۳۹ قبض صادر شده در خردادماه، ۱۳۴ هزار و ۹۵۰ قبض مشمول پاداش شد.

وی یادآورشد: این در حالی است که پارسال نیز مبلغ یکهزار میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف برق به مشترکان در حوزه‌های مختلف پرداخت شد که مردم این استان بالاترین رقم پاداش در کشور را داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ادامه داد: استقبال این مشترکان در سال گذشته ۶۰ درصد بود که این پاداش در صورتحساب آن‌ها منظور شد و خوشبختانه در خردادماه امسال نیز در بخش خانگی ۱۰ درصد کاهش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان به‌دلیل قرارگیری در منطقه گرمسیری یک، میزان الگوی مصرف ماهیانه برق آن، ۲ هزار کیلووات ساعت است و اگر صرفه‌جویی مناسبی در دوره خرداد تا شهریورماه امسال داشته باشد، مشمول پاداش‌های خوش مصرفی می‌شود.

کریمی گفت: این تعرفه برق هرمزگان، بسیار پایین تر از دیگر نقاط کشور است که در مدت ۹ ماه از سال (بویژه خرداد تا شهریور) لحاظ می‌شود و تنها سه ماه پایانی سال برق مصرفی با تعرفه عادی اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اضافه کرد: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق در بخش‌های اداری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و خانگی هرمزگان با آغاز روزهای گرم سال از ۱۵ خردادماه جاری آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد که همه مشترکان ملزم به رعایت الگوی مصرف و مدیریت آن هستند.

وی گفت: میزان مصرف برق امسال طبق تکلیف وزارت نیرو به شرکت توزیع برق استان هرمزگان، ۲۹۴ مگاوات است که می‌طلبد این مدیریت مصرف را اعمال کنیم.
تعیین پاداش برق به مشترکان هرمزگان براساس الگو

پاداش برق بر اساس الگو به مشترکان هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به پاداش های درنظر گرفته شده برای مشترکان گفت: مصرف مشترکان از صفر تا نصف الگو و به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی هزار تومان، از نصف تا الگوی مصرف به ازای هر کیلووات ساعت ۷۵۰ تومان پاداش دریافت می نمایند.

وی بیان کرد: همچنین اگر مشترکان بتوانند از الگوی مصرف تا یک و نیم برابر الگوی در نظرگرفته شده صرفه جویی داشته باشد، به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می کنند.

کریمی در خصوص تعرفه برق نیز اظهار کرد: در این استان مصرف بین صفر تا هزار کیلووات ساعت ۲۰۰ ریال هزینه، از هزار تا ۲ هزار کیلووات ساعت ۲۲۳ ریال و از ۲ هزار تا سه هزار کیلووات ساعت نیز مبلغ ۲۴۱ ریال هزینه دارد.

این مسوول با اشاره به اینکه سعی داریم در تابستان امسال خاموشی نداشته باشیم، گفت: برای تنظیم مصرف تولید برق در استان هرمزگان نیاز به همکاری همه بخش‌هاست که اگر این همکاری وجود نداشته باشد موجب خاموشی های احتمالی خواهد شد

استان هرمزگان هم‌اکنون ۷۴۸ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند؛ بیشترین مصرف (۶۱ و هشت دهم درصد) برق استان در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha