۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85155636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارنامه درخشان ورزش همدان در بهار طبیعت

۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85155636
کارنامه درخشان ورزش همدان در بهار طبیعت

همدان- ایرنا- فصل بهار امسال در حالی سپری شد که فعالیت همراه با موفقیت قهرمانان ورزش استان همدان را شاهد بودیم، روزهایی پرافتخار در فصلی پربار که برای آن‌ها با چند هدف مهم همچون حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو، جهانی و المپیک ۲۰۲۴ پاریس دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روزگاری ورزش همدان در بخش قهرمانی، دلخوش به خودنمایی تعداد اندکی رشته ورزشی فعال آن هم در سطح منطقه‌ای و کشوری بود اما در چند سال اخیر به خصوص یکسال گذشته پای ثابت در اردوهای تیم ملی و مدال آوری‌های رنگارنگ در میادین بین المللی است.

امروزه ورزش استان همدان در رشته‌های مختلف صاحب جایگاه در میادین بین المللی است و نشان می‌دهد که پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

ورزش استان همدان در یکسال گذشته شاهد دستاوردهای مهم در عرصه‌های بین المللی بوده و تغییر در مدیریت دستگاه ورزش و روی کار آمدن علی حقیقی به عنوان نخستین مدیرکل ورزش منتصب دولت سیزدهم در این استان، تحولات بسیار مطلوب در رسیدن به افتخارات فراملی ایجاد کرده است.

این روزها لبخند موفقیت در ورزش استان جاری شده و آمارها نشان از ثبت رکورد تاریخی در کسب نشان‌های قهرمانی در میادین بین المللی دارد.

۲۸ نشان رنگارنگ فراملی در فصل بهار

فصل بهار در حالی سپری شد که روزهای درخشان را برای ورزش استان همدان به ثبت رساند، روزهایی مملو از افتخار و کسب نشان‌های رنگانگ در مسابقات جهانی، آسیایی و فراملی که در ویترین افتخارات ورزشی دیار هگمتانه به نمایش درآمد.

ورزشکاران این استان طی سه ماهه نخست امسال در میادین فراملی موفق به کسب ۲۸ مدال رنگارنگ شدند و این تعداد مدال در مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی کسب شد.

نشان‌های کسب شده توسط ملی پوشان ورزش همدان طی سه ماهه نخست امسال در رشته‌های مختلف فراملی شامل ۶ مدال طلا، ۱۴ نقره و هشت مدال برنز بود.

نشان‌های کسب شده توسط ملی پوشان ورزش همدان طی سه ماهه نخست امسال در رشته‌های مختلف فراملی شامل ۶ مدال طلا، ۱۴ نقره و هشت مدال برنز بود.

این تعداد نشان در رشته‌های هندبال، پینگ پنگ، بیماران خاص، جانبازان و معلولین، کشتی، قایقرانی بدنسازی و ناشنوایان به دست آمد.

معاون توسعه ورزش همدان کسب این مدال‌ها را حاصل برنامه ریزی خوب هیات‌های ورزشی، حمایت‌های دستگاه ورزش و تلاش ورزشکاران ملی پوش دانست.

علی ضمیری کامل با تاکید بر لزوم توجه شهرستان‌ها به شناسایی نخبه‌های منطقه‌ای خود، گفت: شناسایی و جذب استعدادها با هدف پرورش و شکوفایی آن‌ها در رشته‌های ورزشی بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: در کسب مدال‌های رنگارنگ شاهد درخشش شهرستان‌ها در میادین فراملی هستیم که نشان می‌دهد در توجه به استعدادها، برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

ضمیری کامل با اشاره به اینکه در یکسال گذشته استان همدان سهم بسزایی در کسب مدال‌های رنگارنگ داشته است، گفت: ورزشکاران این استان در سالی که گذشت، ۷۷۵ مدال رنگارنگ ملی و بین المللی کسب کردند که به نسبت سال ۱۴۰۰ با رشد قابل توجهی همراه بودیم.

وی یادآور شد: از مجموع مدال‌های کسب شده، ۱۴ نشان جهانی و ۳۰ مدال نیز در سطح آسیا به دست آمد، ضمن آنکه ۳۱۰ ورزشکار همدانی طی سال گذشته به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند که از این تعداد ۸۰ ورزشکار به عضویت ثابت تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف درآمدند.

کارنامه درخشان ورزش همدان در بهار طبیعت

فصل پرنشان برای بانوان

بانوان در کسب نشان‌های رنگارنگ کسب شده در میادین فراملی در این سه ماهه ابتدای امسال به مراتب عملکردی بهتر از آقایان داشتند.

الهام محمدی با تقدیر در مسابقات جهانی استرالیا و در رشته‌های پینگ پنگ و پتانک بیماران خاص توانست سه نشان طلا، یک نقره و یک برنز را کسب کند.

بهاره بیگی نیز در همین ۲ رشته صاحب یک طلا، یک نقره و یک برنز شد.

زهرا فضعلی در مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی جانبازان و معلولان آسیا به نشان ارزشمند نقره دست یافت تا نخستین مدال فراملی خود را تجربه کند.

کیمیا زارعی و مریم امیدی پارسا در روئینگ بین المللی کشور روسیه به پنج نشان نقره و برنز رسیدند تا بانوان همدانی سهم بسزایی در کسب نشان‌های رنگارنگ فراملی برای استان همدان داشته باشند.

درخشش استعدادها با صید نشان‌های رنگارنگ

اما پسران همدانی نیز در رویدادهای مختلف فراملی در سه ماهه ابتدای امسال خوش درخشیدند و این موفقیت محصول پرورش استعدادهای نخبه‌ای است که حاصل دسترنج مربیان زحمت کش و سازنده هستند.

محمدمهدی حیدریان جوان مستعد تیم ملی هندبال جوانان کشورمان در مسابقات ساحلی قهرمانی آسیا در ترکیب اصلی تیم ملی ایران صاحب نشان ارزشمند برنز شد.

هادی وفایی پور نیز در مسابقات بین المللی جام تختی به نشان نقره دست یافت و مهدی حاجیلوییان نیز نشان برنز را به دست آورد.

پارسا معصومی آینده دار تنیس روی میز همدان در مسابقات بین المللی کشور عراق نشان برنز را کسب کرد و سینا زندی جوان مستعد کشتی همدان در رقابت‌های بین المللی جام شهید هاشمی نژاد به مدال برنز رسید.

اما در مسابقات ورزشی بیماران خاص جهان در کشور استرالیا، مجید شاهسوند در رشته‌های پتانک و پینگ پنگ چهار نشان نقره را به دست آورد و مصطفی آرمزد در رشته دارت موفق به کسب یک نشان نقره و ۲ مدال برنز شد.

رضا قیطاسی قویترین مرد همدان نیز در رقابت‌های بین المللی قویترین مردان در کشور ازبکستان صاحب نشان طلا شد ضمن اینکه علی اکبر احمدوند در ترکیب اصلی تیم ملی فوتسال ناشنوایان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نشان طلا را برای استان همدان به ارمغان آورد.

کارنامه درخشان ورزش همدان در بهار طبیعت

حمایت از قهرمانان در اولویت

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: این استان به دنبال افزایش مدال آوری در صحنه‌های مهم بین المللی است و بر این اساس از قهرمانان ورزشی حمایت می‌شود.

علی حقیقی اظهار داشت: همدان هم اکنون در مسیر مدال آوری‌های ملی و بین المللی گام برداشته و در ماه‌های اخیر شاهد موفقیت‌های ارزنده توسط قهرمانان استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های بسیار خوبی برای آماده‌سازی قهرمانان ورزش استان فراهم است، گفت: هیچ گونه دغدغه‌ای برای حمایت از قهرمانان ورزشی نداریم.

وی تاکید کرد: حمایت از قهرمانان را وظیفه خود می‌دانیم و بر این اساس هر آنچه برابر قوانین و مقررات است، برای قهرمانان مسابقات مهم بین المللی اعم از جهانی و آسیایی انجام می‌دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان: حمایت از قهرمانان را وظیفه خود می‌دانیم و بر این اساس هر آنچه برابر قوانین و مقررات است، برای قهرمانان مسابقات مهم بین المللی اعم از جهانی و آسیایی انجام می‌دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: قهرمانان بین المللی مشمول طرح حمایت خاص هستند و زمینه‌های لازم برای آماده‌سازی مطلوب آن‌ها در راستای تداوم افتخارآفرینی‌ها در سطح استان مهیا است.

وی ادامه داد: قهرمانان و مدال آوران ورزشی هیچگاه تنها نخواهند بود و اداره کل ورزش و جوانان استان به صورت مستمر پیگیر امور آن‌ها است.

حقیقی ادامه داد: رسیدن به مدال‌های مهم فراملی به راحتی امکان پذیر نیست و ورزشکاران برای تحقق این هدف سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند و ما نیز وظیفه داریم این قهرمانان و افتخارآفرینان را حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: امروزه ورزش همدان در مسیر مدال آوری و قهرمان پروری هدفگذاری شده و هیات‌های ورزشی استان به عنوان بازوان توانمند مجموعه ورزش و جوانان باید در تحقق این هدف مهم تلاش کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان حضور پرشمار در بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی هانگژو چین در سال جاری را مهم دانست و گفت: از هیات‌های ورزشی قهرمان پرور خواسته‌ایم بر کسب سهمیه حضور در این رویداد مهم تمرکز کنند و براین اساس حمایت لازم را خواهیم داشت.

وی رویکرد قهرمانی ورزش استان همدان را حضور پرشمار در میادین بین المللی و کسب مدال‌های رنگارنگ دانست و افزود: تمامی شهرستان‌ها را برای رسیدن به این موفقیت مهم به کار گرفته‌ایم و حمایت از قهرمانان جزو برنامه‌های اصلی ما است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha