۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85155663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی خیزش گرد و غبار در استان کرمان و صدور هشدار زرد

کرمان - ایرنا - کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان از صدور هشدار زرد هواشناسی به دلیل احتمال خیزش گرد و غبار در استان کرمان خبر داد.

مریم سلاجقه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هواشناسی استان کرمان از امروز تا چهارشنبه هفته آینده برای این استان هشدار سطح زرد صادر کرده است.

وی با اشاره به وزش باد نسبتا شدید از کویر مرکزی و وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان تصریح کرد: این پدیده موجب انتقال گرد و غبار به استان کرمان و همچنین کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان تصریح کرد: با توجه به وزش بادهای نسبتا شدید در کویر مرکزی و نوار شرقی کشور، انتقال ریزگردها به استان و در نتیجه افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در استان کرمان دور از انتظار نیست.

وی زمان آغاز فعالیت این سامانه را از پیش از ظهر امروز جمعه نهم تیر تا عصر چهارشنبه چهاردهم ماه جاری اعلام کرد و گفت: این پدیده موجب وزش باد، خیزش گرد و خاک و انتقال ریزگردها به استان کرمان می شود.

سلاجقه ادامه داد: روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه مناطق شمالی، مرکزی و شرقی و روز دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه مناطق شمالی، مرکزی، شرقی، غربی و جنوبی بویژه شهرستان های راور، انار، کرمان، رفسنجان، بم، شهداد، زرند، کوهبنان درگیر افزایش غلطت غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی اختلال در محورهای مواصلاتی به استان های همجوار خواهند بود.

وی توصیه کرد: افراد به ویژه سالمندان و کودکان و افراد دارای بیماری های خاص در مدت افزایش ریزگردها و گرد و غبار در هوا از رفتن به فضای باز خوداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha