۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85156369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ هزار تن چغندر گلستان تحویل کارخانه قند جوین خراسان رضوی شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: کارخانه قند این شهرستان خراسان رضوی تاکنون ۲۴ هزار تن محصول چغندر قند پاییزه کشاورزان استان گلستان را به منظور فرآوری تحویل گرفته است.

علی اکبر قارزی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات برداشت و تحویل چغندرقند پاییزه استان گلستان به کارخانه قند جوین، از سطح هزار و ۶۰۰ هکتار از هفته های گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تیم های کارشناسی بخش کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین، به منظور نظارت بر روند یک ماهه برداشت و تحویل چغندرقند پاییزه گلستان طبق روال سال های گذشته در مزارع کشاورزان شهرستان های مختلف استان گلستان استقرار یافته و بر عملیات برداشت نظارت می‌کنند.

قارزی با اشاره به اهمیت محصول چغندرقند به عنوان محصولی راهبردی در تامین امنیت غذایی کشور، افزود: به طور یقین انجام کشت های پاییزه همچون چغندرقند، با توجه به نیاز آبی کم آن، همواره توصیه می شود.

مهدی طلوعی نسب، مسوول کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین نیز گفت: پیش بینی می شود میزان تحویل چغندر قند پاییزه استان گلستان به کارخانه قند جوین در یک ماه آینده از ۸۰ هزار تن تجاوز کند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته، ۱۴۰ هزار تن محصول چغندر مزارع استان گلستان تحویل کارخانه قند جوین شده بود.

استان گلستان در ردیف استان‌های برتر تولید کننده چغندر قند پاییزه است که بخش عمده محصول آن تحویل کارخانه قند جوین می شود.

شهرستان جوین با چهار هزار هکتار کشتزار چغندر قند از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی به شمار می‌رود.

نقاب مرکز شهرستان جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha