۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85156690
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شرکت‌ها و انجمن‌های پزشکی نیز به مخالفان نتانیاهو پیوستند

تهران-ایرنا- به دنبال ابراز تمایل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیش بردن روند تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی، روسای شرکت‌ها و انجمن‌های پزشکی سرزمین‌های اشغالی نیز به مخالفان این لایحه ملحق شده و با امضای عریضه‌ای، نسبت به پیامدهای آن هشدار دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، روسای شرکت‌ها و انجمن‌های پزشکی سرزمین‌های اشغالی با امضای این عریضه درباره به خطر افتادن «استقلال دستگاه قضایی» رژیم صهیونیستی در صورت تصویب لایحه تغییرات قضایی هشدار دادند.

در این عریضه آمده است: ما با نگرانی کاهش روزافزون مزایای سیستم عمومی در اسرائیل و روند نزولی آن را دنبال می‌کنیم. استقلال دستگاه قضایی، شرط لازم و ضروری برای حفظ حقوق فرد و حفظ موازین حرفه‌ای خدمات عمومی است.

روسای شرکت‌ها و انجمن‌های پزشکی سرزمین‌های اشغالی در ادامه تاکید کردند: کارکنان بخش پزشکی به اصول عدالت و برابری متعهد هستند و سیستم قضایی مستقل و قوی؛ از شرایط لازم برای دستیابی به اهداف پزشکی، ادامه حیات و شکوفایی آن است.

این عریضه پس از آن تهیه شده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تلاش کابینه‌اش برای پیش بردن لایحه تغییرات قضایی پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات با ائتلاف مخالفان خبر داد.

طی ماه‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه تغییرات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

روسای گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی، هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه تغییرات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه ای نداشته اما تشدید تنش های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که لاپید رهبر حزب «یش عتید» و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، اخیرا مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha