۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۶:۳۸
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85157065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور وزیر دفاع اوکراین: برای مقابله با پهپادهای روسی نیاز به فناوری غربی ها داریم

تهران -ایرنا- یوری ساک، مشاور وزیر دفاع اوکراین گفت که نیروهای مسلح کی یف برای مقابله با پهپادهای لانست روسیه نیاز مبرمی به فناوری غربی دارند.

به گزارش ایرنا از تاس ، ساک به روزنامه دیلی تلگراف افزود : منابع اطلاعاتی ما گزارش می‌دهند که روسیه برای آسیب رساندن به تجهیزات نظامی اوکراین سرمایه‌گذاری بیشتری را در تولید این پهپادها آغاز کرده است.

وی درباره پهپادهای لانست گفت: بیایید روس ها را ستایش نکنیم، اما این یک سلاح خوب است."

این نشریه خاطرنشان می کند که محافظت از تانک ها و تاسیسات توپخانه غربی در برابر یک پهپاد قابل مانور و نسبتا ارزان که قادر به از بین بردن تجهیزات بسیار پیچیده تر و گران قیمت دشمن بوده ، برای نیروهای مسلح اوکراین دشوار است.

به گفته ساک، آلمان می تواند با تامین سلاح های ضد هوایی خودکششی گپارد به اوکراین در حل این مشکل کمک کند.

مشاور وزیر دفاع خاطرنشان کرد: گپاردها دارای تحرک بالا و مجهز به رادارهای خوبی هستند که می توانند در سامانه پدافند هوایی ادغام شوند و برلین قول داده بود تا پایان سال 45 تاسیسات از این قبیل را به نیروهای مسلح اوکراین منتقل کند.

به گفته دیلی تلگراف ، اوکراین بیشتر به خودروهای زرهی هاوکی علاقه مند است که استرالیا پیش از این از انتقال آنها به این کشور خودداری و اعلام کرده بود که نمی توانند به نیروهای مسلح اوکراین در درگیری کمک کنند.

ساک افزود که کی یف همچنان به دنبال دریافت خودروهای هاوکی که به گفته این روزنامه، می تواند به سامانه های موشکی ضد هوایی کوتاه تا متوسط NASAMS مجهز شود.

همچنین کی یف به دنبال تامین تجهیزات جنگ الکترونیک از متحدان خود است.

ساک گفت: تجهیزات پارازیت مدرن عنصر بسیار مهمی از قابلیت‌های ضد پهپاد ما هستند. با این حال، ما بسیار کم از آن داریم و به متحدان خود متکی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha