۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85157258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد تجارت خارجی چین به رغم چالشهای جهانی 

۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبر: 85157258
رشد تجارت خارجی چین به رغم چالشهای جهانی 

تهران- ایرنا- آمارهای رسمی منتشر شده از سوی چین نشان می دهد به رغم چالشهای بین المللی، داخلی و افزایش تلاشهای برای رونق اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا، میزان تجارت خارجی این کشور در سال ۲۰۲۲ رکورد جدیدی را ثبت کرده است.  

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شینهوا، آمارهای منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد میزان تجارت خارجی این کشور در سال گذشته میلادی با ۷.۷ درصد افزایش به ۴۲.۰۷ تریلیون یوان رسیده است.

دادهای اداره گمرک چین نشان می دهد ارزش تجارت خارجی مذکور این کشور به دلار در سال گذشته رشد ۴.۴ درصدی را تجربه کرده است و به ۶.۳۱ تریلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، میزان صادرات چین با افزایش ۱۰.۵ درصدی به ۲۳.۹۷ تریلیون یوان رسیده است و واردات این کشور نیز در بازه زمانی مذکور رشد ۴.۳ درصدی را تجربه کرده و به ۱۸.۱ تریلیون یوان رسیده است.

بر اساس این گزارش، چین در ۲۰۲۲، سیاست های پویای را برای تقویت رشد اقتصادی از جمله تجارت خارجی را در پیش گرفته است.

داده های اداره گمرک چین همچنین حاکی است میزان مبادلات خارجی شرکت های خصوصی با افزایش ۱۲.۹ درصدی به ۵۰.۹ درصد رسیده است.

این امارها نشان می دهد این نخستین مرتبه ای است که میزان مبادلات تجاری بخش خصوصی نیز از ۵۰ درصد فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش همچنین میزان واردات و صادرات چین با کشورهای اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن)، اتحادیه اروپا و آمریکا به ترتیب با افزایش ۱۵ درصدی، ۵.۶ درصدی و ۳.۷ درصدی روبرو شده است.

همچنین میزان تجارت با منطقه «یک کمربند-یک جاده» نیز با افزایش ۱۹.۴ درصدی روبرو شده و در مجموع و ۳۲.۹ درصد از کل تجارت خارجی چین را به خود اختصاص می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha