۵۰ مدرسه نیمه دوم امسال به آموزش و پرورش زنجان تحویل داده می‌شود

زنجان- ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای ساخت و تکمیل مدارس نیمه تمام گفت: ۵۰ باب مدرسه، نیمه دوم سال جاری به آموزش و پرورش زنجان تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا اسلامی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تجهیز و تحویل تنها استخر دانش‌آموزی در شهرستان‌های زنجان، ابهر و قیدار اظهار داشت: این طرح‌ها به زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، با اشاره به ۱۳۵پروژه نوسازی مدارس در استان، تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر ۷۵ پروژه، خیرساز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اجرای طرح هجرت در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مدارس و آموزشگاه‌ها شاداب‌سازی خواهد شد.

اسلامی با اشاره به یکی دیگر از طرح‌ها که از سهمیه ملی آموزش و پرورش برای آسفالت مدارس، در شهرستان‌های استان اجرا می شود تاکید کرد: در سالجاری بالغ بر ۱۰۵هزار مترمربع از تهاتر قیر رایگان محوطه و پشت بام‌ مدارس آسفالت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارس و آموزشگاه‌های قیدار، ابهر و ناحیه یک و ۲ زنجان آسفالت خواهد شد، ادامه داد: ضروری است مدارس شهرک‌های اقماری مجهز به تاسیسات زیر ساختی باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اجرای تبصره و قوانین آموزشی کشور، یادآورشد: متولیان مکلف به ایجاد زیرسازی طبق لکه‌گذاری‌های آموزشی و فرهنگی شده‌اند.

اسلامی با اشاره به وجود مشکلات مجتمع‌های مسکونی در خصوص کمبود لکه‌های آموزشی افزود: در منطقه کوی پونک، نصر و زیتون با ساخت و سازهای مسکن ملی نیازمند جانمایی فضاهای فرهنگی و آموزشی بیشتری هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت جانمایی فضاهای آموزشی و فرهنگی در کوی زیتون زنجان، گفت: اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و جانمایی اماکن آموزشی در زنجان کافی نیست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به وجود گسل‌های زلزله در برخی مناطق زنجان و اتخاذ تدابیر بار پیشگیری از بروز حوادث غیر مترقبه، تاکید کرد: تامین ایمنی ساختمان مدارس جزو اولویت‌های این مجموعه است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده‌ و نیازمند مقاوم سازی است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی با تعریف ردیف اعتباری ویژه در این خصوص دارای وظایف مهمی هستند.

این مسئول با بیان اینکه برخی مناطق استان فاقد اماکن و مراکز آموزشی هستند، افزود: به زودی ارزیابی و ویراش پنجم برای ایمن سازی مدارس در مقابل زلزله در استان اجرایی می‌شود.

اسلامی، با اشاره به اهمیت رعایت استانداردهای مقاومتی مدارس در زمینه حوادث غیرمرقبه گفت: مدارسی که قابل ریزش در حوادث باشند در استان نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha