۳۷۲ زندانی استان مرکزی با پابند الکترونیکی دوران مجازات خود را می‌گذرانند

اراک - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: ۳۷۲ نفر از زندانیان این استان، امسال دوران مجازات خود را با استفاده از پابند الکترونیکی می‌گذرانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی اسلام‌خواه» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک افزود: سال گذشته نیز ۲۴۱ زندانی این استان از طریق پابند الکترونیکی کنترل شدند.

وی، در ادامه به خدمات اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی اشاره کرد و تصریح کرد: ۲۰۳ نفر از زندانیان این استان، سه ماه ابتدایی امسال در حوزه حرفه‌آموزی شرکت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی ادامه داد: بیشترین فراوانی جرایم در این استان با ۱۵ و ۵۴ صدم درصد مربوط به موادمخدر است.

اسلام‌خواه افزود: ۳۲۶ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد استان مرکزی با پرداخت ۷۰ میلیارد ریال کمک ستاد دیه استان آزاد شدند و امسال نیز ۶۵ نفر با کمک ستاد دیه به آغوش خانواده بازگشتند.

وی، درباره ارایه خدمات به زندانیان بیان کرد: ۱۵۷ نفر از زندانیان استان مرکزی در سه ماه اول امسال در دوره نهضت سوادآموزی شرکت کردند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی اضافه کرد: ۲ هزار و ۸۲۵ زندانی در دوره‌های مهارت زندگی سال گذشته شرکت کردند و امسال نیز یک‌هزار و ۱۱۳ زندانی این آموزش‌ها را فرا گرفتند.

اسلام‌خواه با بیان اینکه، اولویت در زندان‌ها اشتغال محکومان است، افزود: ۶۸ درصد از محکومان سال گذشته این استان در حوزه اشتغال کارگاهی، اعزام به کار شدند.

وی بیان کرد: سال گذشته برای ۷۱۴ نفر از محکومان اشتغال به کار در خارج زندان فرصت اشتغال فراهم شد و امسال نیز برای ۹۱۷ نفر از زندانیان این فرصت فراهم است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی با اشاره به اشتغال زندانیان گفت: ۴۸ میلیارد ریال در سال جاری برای زندانیان مشغول به کار این استان در حوزه کارگاهی بابت مزد پرداخت شد.

اسلام‌خواه اظهار کرد: اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان ۱۴ خدمات ارایه کرد که بخش عمده این خدمات شامل ۲۵۰ روانشناسی، ۵۶ هزار ویزیت، یک‌هزار و ۷۸۶ ویزیت تخصصی، یک‌هزار و ۵۰۲ روان‌پزشکی و ۲هزار و ۸۱ خدمات دندانپزشکی است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: ۹۲۵ نفر از زندانیان استان برای درمان به خارج زندان اعزام و ۳۲۷ زندانی در مراکز درمانی استان بستری شدند.

اسلام‌خواه افزود: در حوزه واکسیناسیون نیز پنج هزار و ۹۸۷ تزریق واکسن شامل آنفلوآنزا، هپاتیت و کرونا برای زندانیان در سال گذشته انجام شد.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۱۴۵ ارفاق قانونی سال گذشته شامل ۵۶۳ نفر مشمول عفو، ۶۳۲ زندانی تخفیف، ۲۱۸ آزادی مشروط ،۲۷۷ تعلیق مجازات و ۱۴۴ تخفیف مجازات ثبت شد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: وظیفه اساسی سازمان قضایی نیروهای مسلح، اجرای عدالت و برخورد با جرایم ارتکابی است.

«همت محمدی» افزود: این سازمان به جرایمی که حین خدمت برای کارکنان اتفاق می‌افتد، رسیدگی می‌کند.

وی بیان کرد: هیچ پرونده‌ای در دادگاه تجدید نظر در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و دادگاه یک، وجود ندارد و شمار زندانیان نیز در این بخش، هفت نفر است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی با بیان اینکه تعداد سربازان فراری استان محدود است، گفت: سربازان فراری که خود را معرفی کنند مجازات مختلف طبق قانون برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۸۰ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha