۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۳
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85157588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر ۳۸ درصد رشد کرد

آبادان = ایرنا - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۸۳۲ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی داشته است‌.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بندر و دریانوردی خرمشهر، علی عسکری روز یکشنبه اظهار کرد: گزارش مقایسه‌ای تخلیه و بارگیری اداره کل بندر و دریانوردی تا خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه تهیه و بر همین اساس عملیات تخلیه و بارگیری ۸۳۲ هزارتن کالای غیرنفتی انجام شد.

وی میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال گذشته را ۶۰۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به آمار فوق، عملیات تخلیه و بارگیری سال جاری(سه ماه ابتدایی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۸ درصدی دارد.

عسکری گفت: از بین این عملیات تخلیه و بارگیری سه ماهه اول سال جاری، ۷۲ درصد سهم کلینکر، ۲۳ درصد سهم کالای عمومی و پنج درصد سهم کانتینر است.

وی افزود: عملیات صادرات کلینکر با ۲ پست اسکله در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، نست به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهارکرد: در سه ماه ابتدایی سال جاری ۳۶ هزار و ۷۹۴ کامیون در بندرخرمشهر تردد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

عسکری با اشاره به صادرات آهن‌آلات(میلگرد) از طریق بندرخرمشهر به کشورهای همسایه، بیان کرد: با تلاش و اقدامات صورت گرفته در سه ماهه ابتدایی سال ۱۰۸ هزار و ۷۵۵ تن آهن‌آلات از طریق بندر خرمشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

بندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت و استفاده از منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند از ظرفیت بالایی در زمینه حمل و نقل و تجارت دریایی برخوردار است.

پایانه مسافری دریایی خلیج‌فارس خرمشهر با مساحت ۶ هزار مترمربع و ۲ پست اسکله، ظرفیت جابجایی روزانه یکهزار و ۲۰۰ نفر را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha