۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85242906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۵۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر 

آبادان - ایرنا - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا علی عسکری روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یک میلیون و ۶۶۱هزار و ۵۴۵ تن عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر انجام شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۹۱ هزارو ۷۳۸ تن بود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به آمار فوق، عملیات تخلیه و بارگیری سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۲ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه روند تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر رو به رشد است، افزود: در این بندر تجاری به دنبال افزایش ترافیک کالا و حرکت به سوی توسعه و پیشرفت هستیم.

عسکری لایروبی اروندرود را یکی از اساسی‌ترین کارها برای توسعه و رونق تجاری در بندر خرمشهر دانست و اظهار کرد: درصورت لایروبی اروندرود مسیر برای ورود کشتی‌های با تناژ بالا فراهم خواهد شد.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

این بندر با موقعیت راهبردی خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha