فیلم کوتاه «۶.۵۵» آماده پخش شد/ پایان مراحل فنی

قشم - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از پایان فیلمبرداری، مراحل فنی و آماده پخش شدن فیلم کوتاه «۶.۵۵» با موضوع حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ به کارگردانی و فیلمبرداری اصغر بشارتی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ادریس راموز روز یکشنبه، اظهار داشت: این فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه ای با نگاهی متفاوت به موضوع حمله موشکی ناو آمریکایی وینسنس به پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر در سال ۱۳۶۷ پرداخته است.

وی ادامه داد: نویسنده، کارگردان و تصویربردار این اثر، اصغر بشارتی فیلمساز نام آشنای کشور است که با ساخت این فیلم سعی کرده دیدگاه نسل جدید به موضوع تعاملات جهانی را به بیننده منتقل کند.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ الهام افروتن، مشاور هنری، منصور وحدانی، تدوینگر، یونس دهقانی، طراحی پوستر و مهدیه بارانی به عنوان بازیگر، سایر عوامل این فیلم کوتاه را تشکیل می دهند.

راموز خاطرنشان کرد: این فیلم فردا (دوشنبه ۱۲ تیرماه) به مناسبت سی و پنجمین سالگرد حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی (ایران ایر) بر فراز آب های خلیج فارس طی مراسمی به نمایش درخواهد آمد.

اصغر بشارتی عکاس ایرنای قشم با داشتن بیش از ۱۰۰ جایزه ملی و بین المللی در زمینه عکس، فیلم کوتاه و مستند، حدود ۱۷ سال است که ضمن معرفی جاذبه های جزیره قشم به مردم کشور و جهان، افتخارات زیادی برای ایران به همراه داشته است.

فیلم کوتاه «۶.۵۵» آماده پخش شد/ پایان مراحل فنی

به گزارش ایرنا، ۱۲ تیر ۱۳۶۷، ناو جنگی یو اس اس فرانسنس آمریکا که در خلیج فارس مستقر بود، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را هدف موشک های خود قرار داد و باعث به شهادت رسیدن همه ۲۹۰ سرنشین هواپیما شد.

در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.

ناو آمریکایی مدعی شد که به گمان خود هواپیمای جنگی ایران را نشانه قرار داده اما به تمام سربازان آن ناو نشان مبارزه و به فرمانده آن نشان لیاقت و شجاعت اعطا شد.

آن روز فرمانده ناو جنگی یو اس اس فرانسنس آمریکا می دانست که اف ۱۴ تخیلی او هرگز سقوط نمی کند و این هواپیمای مسافری ایرباس شماره ۶۵۵ است که با مسافران غیر نظامی در این نبرد نا برابر طعمه موشک های آمریکایی می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha