رفع ایرادات اطلاعات خدمت سربازی مستلزم مراجعه حضوری به شعب است

تهران- ایرنا- مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان‌تامین اجتماعی گفت: بیمه‌شدگان به‌منظور رفع ایرادات اطلاعات دوره خدمت سربازی باید با در دست داشتن کارت پایان خدمت و مدارک شناسایی حضوری به شعب محل بیمه‌پردازی مراجعه کنند.

مهدی شکوری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره رفع ایرادات اطلاعات دوره خدمت سربازی در سامانه غیرحضوری احتساب سوابق خدمت سربازی متقاضیان اظهارداشت: در صورتی که اطلاعات دوره خدمت سربازی فراخوان شده از سامانه ناجا دارای ایراد باشد؛ یا در هنگام ورود به سامانه نام‌برده، به دلیل صدور پیغام «کاربر گرامی، دوره خدمت شما یافت نشد» امکان محاسبه و پرداخت حق‌بیمه خدمت سربازی در سامانه فراهم نباشد، لازم است که بیمه‌شده متقاضی به‌منظور احتساب سوابق خدمت سربازی با در دست داشتن اصل کارت پایان خدمت و مدارک شناسایی به آخرین شعبه محل بیمه‌پردازی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، همه بیمه‌شدگان اجباری، گروه‌های خاص بیمه‌ای با ماهیت اختیاری، دریافت‌کنندگان مقرری بیمه بیکاری (که حق‌بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند) و نیز همه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازماندگان بیمه‌شده متوفی که قبل از ارائه درخواست مزبور حداقل ۲ سال سابقه بیمه‌پردازی (برای محاسبه حق‌بیمه مربوطه نزد سازمان تأمین‌اجتماعی) داشته باشند، در صورت تمایل می‌توانند در اجرای قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار و الحاق یک تبصره به آن و با پرداخت حق بیمه نسبت به احتساب سوابق خدمت سربازی اقدام کنند.

در صورت پرداخت حق‌بیمه در مهلت تعیین شده از طرف متقاضی، امکان برخورداری از حمایت‌های مقرر در قانون تامین اجتماعی از جمله بازنشستگی فراهم می‌شود.

حق‌بیمه نیز براساس ۳۰ درصد میانگین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه آخرین ۲ سال فرد متقاضی ضرب در مدت خدمت انجام شده محاسبه می‌شود؛ هفت درصد از این مبلغ توسط متقاضی پرداخت شده و ۲۳ درصد نیز سهم دولت است.

متقاضیان برای ارائه درخواست احتساب سوابق خدمت سربازی می‌توانند به صورت غیرحضوری و با ورود به سامانه خدمات الکترونیکی سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir نسبت به ارائه این درخواست اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha