۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85158716
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

همراهی مخابرات همدان برای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه 

همدان-ایرنا- سرپرست شرکت مخابرات منطقه همدان گفت: رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه اولویت اول مخابرات همدان است و اقدامات لازم در این راستا در دستور کار مخابرات قرار دارد.

پیام صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ تیم تخصصی برای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه تشکیل شده است که موارد گزارش شده تیم نظارتی سازمان میراث فرهنگی را رفع و اصلاح می کند و همچنین موارد ۲۴ ساعته رصد می شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به ثبت جهانی هگمتانه مثبت است افزود: عملکرد تیم اجرایی هر ۳۶ ساعت توسط شخص مدیر پیگیری و نظارت می شود.

صابری گفت: طبق بررسی های صورت گرفته توسط میراث فرهنگی مقرر شده که یک سری از کابل ها جا به جا شود و همکاران ما در حال جابه جایی و مرتب سازی کابل‌ها و کافوهای ورودی پاساژها هستند.

وی، ثبت جهانی هگمتانه را فرصت بی نظیری برای همدان و کشور دانست اظهار داشت: هرگونه درخواست و موانعی که متولیان امر روی آن تاکید دارند و می تواند کمکی در راستای ثبت جهانی این اثر تاریخی کند از سوی این شرکت اجرا خواهد شد.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه همدان ادامه داد: ثبت جهانی هگمتانه موجب تحولات عظیم در رونق صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در سطح استان می شود و بر همین اساس شرکت مخابرات استان خود را موظف می داند که در این زمینه

صابری با بیان اینکه مخابرات در بحث اطلاع رسانی پای کار است گفت:مدیریت فضای مثبت اطلاع رسانی در زمینه حساسیت این موضوع به جامعه محلی و فضای رسانه ای سهم قابل توجهی در به ثمر رسیدن پیگیری پرونده «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» دارد.

وی یادآور شد: طبق تاکیدات استاندار ثبت جهانی هگمتانه اولویت اول استان است و تمامی اقدامات لازم در راستای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه در دستور کار نیروهای مخابرات همدان قرار دارد.

ضریب نفوذ تلفن همراه در همدان ۹۸ درصد است

سرپرست شرکت مخابرات منطقه همدان گفت: داده های آماری موید این است که ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان هم اینک ۹۸ درصد است.

صابری درباره نارضایتی برخی از مردم در زمینه سیگنال ضعیف تلفن همراه اظهار داشت: نوع سازه، وجود درخت و بناهای بلند در مجاورت خانه در پایین آمدن کیفیت سیگنال تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: در برخی مکان ها با وجود مطالبه مردمی و دریافت مجوز نصب تجهیزات به منشور ارتقای کیفیت سیگنال و رفع نقطه کور، اما همراهی لازم برای استقرار تجهیزات به بهانه تاثیر منفی امواج بر روی سلامت مردم، صورت نگرفت هر چند تاکنون این موضوع از منظر علمی ثابت نشده است.

سرپرست شرکت مخابرات همدان بیان کرد: برخی از شهروندان نیز به بهانه های مختلف، همراهی لازم با شرکت مخابرات برای نصب این تجهیزات و ارتقای کیفیت سیگنال تلفن همراه را ندارند.

صابری تاکید کرد: محدودیت فنی برای استقرار تجهیزات مخابراتی وجود دارد و باید این وسایل بر اساس طراحی فنی مستقر شود بنابراین نمی توان هر مکانی را برای این موضوع پیش بینی کرد.

اجرای طرح "نجما" در همدان

سرپرست شرکت مخابرات منطقه همدان همچنین گفت: طرح هایی همچون نجما و دیتا، مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی و حوزه تجاری از مهمترین موضوع های در دست پیگیری است.

صابری گفت: عملیات اجرایی طرح "نهضت جهادی توسعه فیبرنوری" (نجما) در استان همدان آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح نجما از اهمیت بالایی برخوردار است که با وجود مشکلات سخت افزاری موجود در شبکه و تجهیرات قدیمی مخابرات با طول عمر بالا، اجرای این طرح با نوسازی و توسعه همراه می شود.

شمار مشترکان تلفن ثابت در همدان ۵۸۰ هزار خانوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha