۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85158723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشدید تدابیر امنیتی سفارت سوئد در پاکستان همزمان با تظاهرات علیه هتاکی به قرآن

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با فراخوان احزاب و گروه‌های مذهبی در پایتخت پاکستان برای برگزاری تظاهرات در محکومیت بی حرمتی به قرآن، تدابیر امنیتی در اسلام‌آباد تشدید و مسیرهای منتهی به سفارت سوئد نیز مسدود شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، احزاب مختلف به ویژه جماعت اسلامی قرار است عصر امروز در اعتراض به اقدام شیطانی هتاکی به مقدسات اسلامی در سوئد تظاهرات گسترده‌ای را شهر اسلام‌آباد برگزار نمایند. این راهپیمایی قرار است از مرکز اف-۶ شهر اسلام‌آباد تا محل سفارت سوئد حرکت کند.

تنها ساعاتی پیش از برگزاری تظاهرات علیه بی حرمتی به قرآن کریم، پلیس و نیروهای ضدشورش در بخش‌های مختلف اسلام‌آباد به ویژه در اطراف سفارت سوئد مستقر و تمامی مسیرهای منتهی به این سفارتخانه‌ نیز مسدود شده است.

مسوولان حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز در واکنش به تدابیر نیروهای انتظامی برای جلوگیری از هرگونه راهپیمایی به سمت سفارت سوئد، هشدار دادند که این راهپیمایی قطعا مسالمت آمیز خواهد بود لذا پلیس از هرگونه اقدام تحریک آمیز اجتناب کند.

مسوولان برگزاری تظاهرات امروز به رسانه‌های پاکستانی گفتند که تظاهرات به سمت سفارت سوئد به هر قیمتی برگزار خواهد شد زیرا ما می خواهیم پیامی قاطع به جهان و هتاکان به کتاب مقدس مسلمانان بدهیم.

تشدید تدابیر امنیتی سفارت سوئد در پاکستان همزمان با تظاهرات علیه هتاکی به قرآن

سراج الحق رهبر جماعت اسلامی پاکستان روز گذشته طی سخنانی سکوت دولت سوئد در قبال تشدید تحرکات اسلام سیتزی در این کشور را شرم آور خواند و از دولت پاکستان خواست تا با اخراج سفیر سوئد هرگونه ارتباط دیپلماتیک با این کشور غربی را قطع نماید.

وی از کشورهای اسلامی نیز خواست به عنوان یک واکنش مشترک و کوبنده، سفرای سوئد را از کشورهای خود اخراج ‌کنند.

روز گذشته (یکشنبه) نیز مردم مسلمان پاکستان در شهرهای مختلف این کشور علیه جنایت شیطانی بی حرمتی به قرآن کریم در سوئد دست به راهپیمایی زده و از دولتمردان خود اخراج سفیر سوئد و قطع روابط دیپلماتیک با این کشور را مطالبه کردند.

دو هفته پس از آنکه دادگاه تجدیدنظر سوئد ممنوعیت اعلام شده توسط پلیس این کشور را برای تظاهراتی که برای سوزاندن قرآن سازماندهی شده بود رد کرد، پلیس مجوز تظاهراتی را صادر کرد که برگزارکننده این تظاهرات روز چهارشنبه گذشته مصادف با عید قربان مسلمانان، یک نسخه از قرآن را سوزاند.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است. ‌

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha