۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85155180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان اهانت به قرآن در سوئد را به شدت محکوم کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان با محکومیت اقدام شنیع و شیطانی بی حرمتی به کتاب آسمانی مسلمانان قرآن در سوئد این اقدام را مغایر با آزادی بیان دانست و از جامعه جهانی خواهان گام‌های موثر علیه اسلام ستیزی شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور اقدام شنیع آتش زدن قرآن کریم در خارج از مسجدی در سوئد همزمان با عید سعید قربان را به شدت محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است: پاکستان نگرانی‌های خود را به دولت سوئد منتقل کرده و معتقد است که طبق قوانین بین‌المللی، دولت‌ها موظفند جلوی هر گونه حمایت از نفرت پراکنی بر پایه مذهب را که منجر به تحریک خشونت می‌شود، را بگیرند.

وزارت خارجه پاکستان افزود که تکرار حوادث اسلام هراسی در چند ماه گذشته در غرب، چارچوب قانونی را که اجازه چنین اقدامات نفرت محور را می دهد، زیر سوال می برد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان بار دیگر تأکید می‌کند که حق آزادی بیان و عقیده، هرگز به معنای ایجاد نفرت و تخریب هماهنگی بین ادیان نیست.

دو هفته پس از آنکه دادگاه تجدیدنظر سوئد ممنوعیت اعلام شده توسط پلیس این کشور را برای تظاهراتی که برای سوزاندن قرآن سازماندهی شده بود رد کرد، پلیس مجوز تظاهراتی را صادر کرد که برگزارکننده این تظاهرات روز چهارشنبه مصادف با عید قربان مسلمانان، یک نسخه از قرآن را سوزاند.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.‌

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha