۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۵:۴۰
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85159144
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس کمیته نظامی ناتو: اوکراین تا پایان ضد حمله ، جت های جنگنده دریافت نمی کند

تهران -ایرنا- راب باوئر، رئیس کمیته نظامی ناتو گفت که اوکراین تا پایان ضد حمله به روسیه ، هواپیماهای جنگنده دریافت نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا از تاس ، باوئر در مصاحبه با رادیو LBC خاطرنشان کرد که ارائه جت های جنگنده ای که اوکراین خواسته است بحث مهمی است، اما "در کوتاه مدت حل نخواهد شد."

بائر همچنین تاکید کرد که آموزش تعمیر و نگهداری خلبان و هواپیما تا زمان ضد حمله در دسترس نخواهد بود.

پیشتر یوری ایگنات نماینده نیروهای مسلح اوکراین گفت که آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده های اف-۱۶ آمریکایی هنوز آغاز نشده است، کی یف نمی خواهد در این زمینه به کشورهای غربی فشار بیاورد.

ایگنات در اوایل ژوئن افزود ، خلبانان اوکراینی بزودی می توانند برای آموزش به خارج از کشور بروند.

همچنین لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در پایان ماه مه اعلام کرد که غرب انتظار دارد در هفته های آینده آموزش خلبانان نیروهای مسلح اوکراین را برای استفاده از F-۱۶ آغاز کند.

به گفته وی، دانمارک و هلند رهبری ائتلاف اروپایی هماهنگ کننده آموزش خلبانان اوکراینی را بر عهده خواهند داشت.

پیش از این زلنسکی گفته بود که خلبانان اوکراینی می توانند آموزش جنگنده های اف-۱۶ را در ماه اوت آغاز کنند و پس از آن، طی ۶ تا ۷ ماه، اولین هواپیما می تواند وارد کشور شود.

در همان زمان، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین خاطرنشان کرد که سربازان اوکراینی تنها در پاییز یا زمستان قادر به استفاده جنگی از اف-۱۶ خواهند بود، زیرا آموزش خلبانان و مهندسان به زمان نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha