۴۳ کیلومتر از بزرگراه اردبیل-سرچم تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در صورت تامین اعتبار لازم ۴۳ کیلومتر از بزرگراه اردبیل-سرچم تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

محبوب حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی این طرح مطلوب بوده و برای تکمیل و بهره‌برداری آن ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی طول بزرگراه اردبیل–سرچم را ۱۷۸ کیلومتر ذکر کرد که بهسازی ۱۴۴ کیلومتر آن در دستور کار قرار گرفته و از این میزان هم بهسازی ۳۲ کیلومتر به پایان رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف ملی و بانکی برای تکمیل بزرگراه اردبیل–سرچم اختصاص یافته و تلاش بر این است منابع مورد نیاز از محل‌های مختلف برای تکمیل این طرح تامین شود.

حیدری با بیان اینکه در کنار بزرگراه اردبیل-سرچم راه‌اندازی یک مسیر جایگزین در دستور کار است ، ادامه داد: مسیر جایگزین در این بزرگراه مورد مطالعه قرار گرفته ولی بخاطر مسائل اجتماعی و نظر وزارتخانه، اجرای این طرح متوقف شده است.

جاده پارس‌آباد - سربند تا پایان امسال بهسازی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه امسال بهسازی جاده سربند- پارس‌آباد بهره‌برداری می‌شود ، گفت: بهسازی این مسیر به طول ۲۰ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد.

حیدری اظهار کرد: در اجرای این طرح پیمانکار هزار میلیارد ریال از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مطالبه دارد و تلاش بر این است با پرداخت مطالبه پیمانکار، اجرای طرح سرعت گرفته و در زمان مقرر افتتاح شود.

وی درباره بهسازی جاده سربند-مشگین‌شهر هم گفت: ۲۰ کیلومتر از این جاده با تامین اعتبارات لازم امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ بانک ملت به این طرح مصوب شده که از این مبلغ یک هزار میلیارد ریال پرداخت شده و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به زودی پرداخت می‌شود.

حیدری ادامه داد: برای تکمیل این طرح هم از محل پیوست بودجه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی درباره بهسازی بزرگراه اردبیل-مشگین‌شهر افزود: موسسه عاشورا به عنوان مجری طرح بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از راه و شهرسازی مطالبه دارد که در صورت پرداخت مطالبات پیمانکار و تامین اعتبار لازم، این طرح تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه جاده مشگین‌شهر- اهر به بزرگراه تبدیل می‌شود ، ادامه داد: اجرای این طرح با توجه به حادثه‌خیز بودن جاده، از مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم مشگین‌شهر بود که پس از اتمام مطالعات و تامین اعتبار اولیه به پیمانکار واگذار شد و عملیات اجرایی آن به خوبی پیش می‌رود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha