۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبر: 85159286
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور اطفاء حریق در جنگل فندقلوی نمین برگزار شد

اردبیل - ایرنا - مانور مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌ها و مراتع  حاشیه جنگل فندقلوی شهرستان نمین با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل سه‌شنبه در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگاران گفت: هر سال با آغاز فصل تابستان و با هدف مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در مراتع و جنگل‌ها ، مانور اطفاء حریق در حاشیه جنگل فندقلوی نمین برگزار می‌شود تا با جلب مشارکت همگانی، جنگل‌ها و مراتع استان حفظ شود.

محمود قلی‌زاده با اشاره به تشکیل تیم واکنش سریع مهار آتش در شهرستان نمین افزود: برگزاری این مانورها در جنگل‌ها و مراتع با هدف آمادگی جنگلبانان برای حفاظت از جنگل در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی ارزیابی توانایی‌های کارکنان اجرایی جنگلبانی ، بررسی اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻻزم ﺟﻬﺖ پیشگیری از وﻗﻮع حریق، چگونگی مدیریت بحران هنگام حریق ، فراهم کردن تجهیزات در شرایط اضطراری و تلاش برای رفع نواقص احتمالی را از جمله اهداف برگزاری این مانور ذکر کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم آموزش پرسنل در کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث بیان کرد: یکی از مصداق‌های پدافند غیرعامل آمادگی هنگام وقوع آتش‌سوزی است که می‌توان با برگزاری مانورهای مختلف ، آمادگی عوامل در مواقع حوادث را افزایش داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در استان اردبیل باید نهادینه شود، گفت: فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

قلی‌زاده از روستاییان و دامداران استان نیز خواست برای پیشگیری از وارد شدن خسارت به عرصه های جنگلی و طبیعی استان از روشن کردن آتش در این عرصه‌ها خودداری کنند.

وی مجموع مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان را ۹۷۱ هزار و ۷۰۲ هکتار اعلام کرد و افزود: این مساحت بیش از ۷۰ درصد خاک استان را شامل می‌شود.

منطقه جنگلی فندقلوی شهرستان نمین بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل بشمار می‌رود که دنباله جنگل‌های نیمه‌گرمسیری استان گیلان است ، این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.

مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیرپوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می‌دهد.

گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha