۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85159291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پالایشگاه آبادان در پایداری شبکه برق این شهرستان مشارکت می‌کند

آبادان - ایرنا - رئیس تولید و توزیع برق شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه ۱۰۰ مگاوات در ساعت برق در پالایشگاه آبادان تولید می‌شود، گفت: ۸۰ مگاوات برای مصارف واحدهای قدیمی و واحدهای جدید فاز ۲ و مناطق مسکونی و سازمانی استفاده و ۲۰ مگاوات آن به شبکه سراسری اختصاص داده می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت، غلامعلی رامی روز سه شنبه اظهارکرد: روند تزریق برق از پالایشگاه تا پایان پیک مصرف برق در شهریورماه ادامه خواهد داشت و مردم آبادان از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: پالایشگاه آبادان برای مصارف اماکن غیرصنعتی و صنعتی خود باید از شبکه سراسری، برق دریافت کند ولی شرکت طی ۲ سال اخیر در آغاز فصل گرم سال، ۳۰ مگاوات در ساعت دیماند دریافتی خود را به صفر رسانده و علاوه بر این نیز ۲۰ مگاوات در ساعت برق تولیدی نیروگاه سه پالایشگاه آبادان را به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

رامی گفت: با وجود نیاز بخش اول فاز ۲ پالایشگاه آبادان به برق اما در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی درمجموع حدود ۵۰ مگابایت به شبکه سراسری کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدام چالشی در فعالیت‌های پالایشگاه آبادان ایجاد نمی‌کند، افزود: برق تولیدی توسط پالایشگاه آبادان به پست برق ولیعصر(ع) آبادان تزریق می‌شود که با تزریق برق به این پست، پایداری و بهبود شرایط توزیع و انتقال برق منطقه فراهم شده است.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در پالایشگاه آبادان به فرآورده‌های نفتی تبدیل می‌شود.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha