۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85159397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظرسنجی گالوپ: هویت آمریکایی چندان افتخاری برای دموکرات ها و جوانان ندارد

تهران – ایرنا – یافته های جدیدترین نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که درصد افرادی که "بی نهایت" به آمریکایی بودن خود افتخار می کنند در کمترین سطح سالهای اخیر قرار داشته و تفاوت های حزبی و سنی نقش بسزایی در این میان ایفا می کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای موسسه افکارسنجی گالوپ بتازگی و در آستانه روز ملی آمریکا (۴ ژوئیه / ۱۳ تیر) نتایج جدیدترین نظرسنجی از میزان علاقه آمریکائیان به کشور خود را منتشر کرد.

به نوشته گالوپ، میزان افتخار به هویت ملی نزدیک به کمترین میزان در ۲۲ سال گذشته بوده و ۳۹ درصد از بزرگسالان به آمریکایی بودن "بی نهایت" افتخار می کنند که در مقایسه با داده های سال گذشته میلادی تنها یک درصد بیشتر شده است. در مجموع هویت ملی برای ۶۷ درصد از مردم آمریکا "بسیار" و یا "بی نهایت" مایه مباهات است که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲ درصدی را نشان می دهد.

نظرسنجی گالوپ: هویت آمریکایی چندان افتخاری برای دموکرات ها و جوانان ندارد

۲۲ درصد دیگر از بزرگسالان آمریکایی گزینه "تا حدی"، ۷ درصد گزینه "اندکی" و ۴ درصد گزینه "به هیچ وجه" را انتخاب کردند.

در ژانویه ۲۰۰۱ که گالوپ این پژوهش را آغاز کرد، ۵۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی بی نهایت به هویت ملی خود افتخار می کردند و پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و در سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ این علاقه از ۶۵ تا ۷۰ درصد افزایش یافت. درصد افرادی که بی نهایت به کشور خود افتخار می کردند در سال ۲۰۰۵ و سال های بعد رو به کاهش بود و گر چه تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۰ درصد جمعیت پاسخ دهندگان را تشکیل می داد، از ۲۰۱۸ اکثریت را از دست داد و میانگین آن در سالهای اخیر به ۴۲ درصد رسیده است.

نظرسنجی گالوپ: هویت آمریکایی چندان افتخاری برای دموکرات ها و جوانان ندارد

تعلقات حزبی کماکان عامل اصلی تمایز در میزان میهن پرستی در آمریکا بوده و جمهوریخواهان همیشه بیش از مستقلین و دموکرات ها به آمریکایی بودن خود افتخار می کردند. این شکاف از سال ۲۰۱۸ افزایش یافت و این طیف بیش از دو برابر دموکرات ها میهن پرستی خود را ابراز کرده اند.

در میان یافته های نظرسنجی ۱ تا ۲۲ ژوئن (۱۱ خرداد تا ۱ تیر) گالوپ، ۵۰ درصد بزرگسالان ۵۵ سال به بالا گزینه "بی نهایت" را در توصیف میزان افتخار به هویت ملی انتخاب کردند و این درجه از علاقه در گروه سنی ۳۵ تا ۵۴ به ۴۰ درصد و در میان جوانان ۱۸ تا ۳۴ سال به ۱۸ درصد کاهش یافت.

نظرسنجی گالوپ: هویت آمریکایی چندان افتخاری برای دموکرات ها و جوانان ندارد

https://news.gallup.com/poll/۵۰۷۹۸۰/extreme-pride-american-remains-near-record-low.aspx

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha