معاون استاندار اردبیل: کسب‌ و کارهای روستایی در استان رونق می‌گیرد

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: توسعه کسب‌ و کارهای روستایی و تبدیل ظرفیت‌های کشاورزی این استان به ثروت جزو برنامه‌های اصلی دولت است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، یاسر عبداللهی عابد در رویداد هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب‌وکارهای روستایی "روستای نوفن" کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان اردبیل در حوزه‌های مختلفی همچون کشاورزی، باغداری، گردشگری، صنایع‌دستی و روستایی، ظرفیت‌های بسیار ویژه و فرااستانی و فراملی دارد.

وی افزود: تبدیل ظرفیت‌های موجود استان اردبیل به ثروت در حوزه‌های مختلف، نیازمند ورود بخش‌های فناورانه و تخصصی است که علاوه بر تبدیل ظرفیت‌ها به ثروت، در بازدهی و تولید ثروت و کیفیت، تاثیرات جهشی بسیار قابل توجهی را در پی خواهد داشت.

معاون استاندار اردبیل: کسب‌ و کارهای روستایی در استان رونق می‌گیرد

ورود فناوری به کشاورزی با اجرای طرح "روستای نوفن"

مدیر توسعه زیست‌بوم کسب‌وکار صندوق کارآفرینی امید نیز در این نشست گفت: طرح ویژه "روستای نوفن" که در کشور عملیاتی شده، تاثیرات بی‌سابقه‌ای در حوزه کسب‌وکارهای روستایی پدید خواهد آورد که از اهداف این طرح ورود فناوری به کشاورزی و توسعه فناوری در کسب‌وکارهای روستایی است.

محمدصادق حسنی تصریح کرد: این رویداد تلاش می‌کند که در کل کشور و استان‌ها ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای محصول فناوری را شناسایی و در اختیار کسب‌وکارهای روستایی قرار دهد تا بهره‌وری و ارزش افزوده در این کسب‌وکارها افزایش یابد.

وی ادامه داد: طرح روستای نوفن ورود تکنولوژی و فناوری‌های نو و انجام خلاقانه و دانش‌بنیان مشاغل روستایی در کسب‌وکارهای روستایی را دنبال می‌ کند و با تولید متراکم و بهروری بالاتر، ارزش افزوده بالاتری تولید می کند.

وی افزود: اجرای این طرح راهبردی در تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است بسیار موثر خواهد بود و با تحقق آن آبادانی و امید به روستاهای استان خواهد برگشت.

استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستاهای تک خانواری، روستاهای دارای سکنه به بیش از یک هزار و ۷۸۰ می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha