به گزارش ایرنا از سازمان ثبت احوال کشور، صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از اوایل فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در نمایندگی های کوالالامپور، فرانکفورت، وین، نمایندگیهای اسلو، واشنگتن و استکهلم و بانکوک فعال شد و در حال حاضر این نمایندگیها به ۱۹ مورد توسعه یافته است.
براساس این گزارش، یکی از سیاست های دولت سیزدهم و تاکیدات ریاست محترم جمهور و وزیر کشور، ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل بوده است که با هماهنگی های سازمان ثبت احوال کشور، زیرساخت های لازم فراهم و امکان صدور و تحویل کارت هوشمندملی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است.
در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در استانبول، استکهلم، اسلو، باکو، بانکوک، بروکسل، پاریس، دبی، رم، فرانکفورت، کوالالامپور، مادرید، مسکو، مومبای، هامبورگ، واشنگتن، وین و کپنهاک و تفلیس خدمت مربوط به کارت هوشمند ملی را به ایرانیان مقیم خارج از کشور ارائه میکند.
دراین گزارش تاکید شده است، بیشترین درخواستهای کارت هوشمند ملی مربوط به نمایندگی فرانکفورت با ۲ هزار و ۲۱۱ مورد بوده است.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان ثبت احوال کشور اوایل فروردین ماه ۱۴۰۱ گفته بود: صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور راه اندازی و وارد فاز اجرایی شد وهمچنین
اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه شهریور ماه ۱۴۰۱در اطلاعیهای با اشاره به تداوم صدور کارت ملی هوشمند در سه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، اتریش و آلمان از افزایش میزان صدور این کارتها در این نمایندگیها خبر داد.
اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد: صدور کارت ملی هوشمند در سه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، اتریش و آلمان ادامه دارد و با پیگیریهای این وزارتخانه و سازمان ثبت احوال، ۱۰۰۷ عدد کارت ملی هوشمند برای سفارتخانههای مذکور که مدارک متقاضیان را دریافت کرده بودند، ارسال میشود.
در این اطلاعیه تصریح شده است که پیش از این نیز ۱۳۷ کارت ملی صادر و برای این سه نمایندگی ارسال شده بود.
بر اساس اطلاعیه اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه، اقدامات فنی و تهیه لوازم مورد نیاز برای اخذ درخواستهای کارت ملی هوشمند در ۲۰ سفارت و سرکنسولگری دیگر کشورمان انجام شده و بهزودی ارائه این خدمت جمعاً در ۲۳ نمایندگی اجرا خواهد شد.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصتها، کاهش بسیاری از هزینههای دولت و مردم خواهد شد و همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خود به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ میشود. در این کارتها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.
برای همه ایرانیان واجد شرایط کارت هوشمند ملی صادر می شود و این افراد در داخل کشورمی توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند و ایرانیان خارج از کشور هم می توانند برای صدور کارت هوشمند ملی به کنسولگری های محل زندگی خود مراجعه کنند.
نظر شما