تبریک رحمان به رئیسی برای پیوستن رسمی ایران به سازمان شانگهای

تهران - ایرنا -امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان ضمن تبریک به ایران به مناسبت پیوستن به سازمان همکاری شانگهای، از امضای تفاهم نامه بلاروس برای پیوستن به این سازمان استقبال کرد.

به گزارش ایرنا زحمان روز سه شنبه در بیست و سومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو که به صورت مجازی در حال برگزاری است تصریح کرد:: به رئیسی رئیس جمهوری ایران تبریک می‌گویم که توانسته‌اند امروز عضو رسمی سازمان شانگهای شوند و همچنین تصویب یادداشت تعهدات بلاروس را داریم که این کشور هم به سازمان ما اضافه شدند.

وی گفت: همکاری ما در این سازمان شاهد و گواهی بر همگرایی فرهنگ هاست.

رحمان افزود: همکاری ما در این سازمان نمونه‌ای برای همگرایی فرهنگ‌ها و تمدن‌هاست. او اظهار داشت: امروزه ما برای گسترش این سازمان تصمیم جدیدی خواهیم گرفت.

بر اساس این گزارش، قرار است سازمان همکاری شانگهای به عنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین نهادهای منطقه ای در جهان در نشست مجازی خود در روز سه شنبه (۱۳ تیرماه) جمهوری اسلامی ایران را به طور رسمی ایران به عنوان عضو جدید خود معرفی کند.
علاوه بر ایران، بلاروس نیز برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۲ درخواست داده است.

به باور کارشناسان روابط بین الملل و سران کشورهای عضو، آغاز دور جدید ازنشست سازمان همکاری شانگهای که با عضویت کشورهایی جدید و همچنین گسترش دامنه فعالیتهای آن در منطقه اوراسیا توامان شده است، نشان دهنده محبوبیت اصول و مفاهیم آن است که شکل جدیدی از روابط بین المللی را ارائه می دهد که موجبات ثبات و توسعه منطقه ای را به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha