جزییات رفع قطعی برق شرق کرمان با انتقال پست سیار

کرمان - ایرنا - طی یکی دو هفته گذشته قطع برق همزمان با گرمای بالای هوا مشکل ساز شده بود اما مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان می گوید با عملیات جابه جایی و انتقال پست سیار ۱۳۲ کیلوولت از سرجاز شهرستان جیرفت به بم، مشکل قطعی و افت ولتاژ در این شهرستان رفع شد.

حمید رضا حبیبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بالا رفتن دمای هوا باعث افزایش مصرف برق به ویژه در مناطق گرمسیری شده است افزود: استفاده از وسایل سرمایشی در بم باعث بروز برخی ناپایداری ها و افت ولتاژ در شبکه شده بود که تصمیم به انتقال و جابه جایی پست کمکی برای حفظ پایداری شبکه و تامین آسایش مشکل شهروندان گرفته شد.

وی اظهارداشت: به دلیل احداث پست ثابت ۱۳۲ کیلوولت سبزواران، به پست سیار سرجاز در جیرفت نیازی نبود و این پست هفته گذشته پس از بررسی های کارشناسی در کوتاه ترین زمان ممکن به بم منتقل شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان تصریح کرد: پست سیار ۱۳۲ کیلوولت از روز جمعه وارد مدار شبکه برق بم شده و هم اکنون شبکه بدون مشکل در حال فعالیت است.

وی تاکید کرد: خاموشی برنامه ریزی شده برای بخش خانگی در تابستان امسال نداریم و خاموشی های احتمالی به دلیل اقدامات فنی و بروز حوادث پیش بینی نشده است.

حبیبی ادامه داد: تمامی نیروهای تعمیراتی و فنی شرکت برق منطقه ای به صورت شبانه روز و در شرایط آب و هوایی بسیار گرم مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق توسط شهروندان بیان کرد: خاموش کردن وسایل سرمایشی اضافی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعات پیک بار(اوج مصرف)، باعث می شود همه شهروندان از برق مطمئن و پایدار برخودار شوند.

از ابتدای شروع فصل تابستان و افزایش دما و گرمای شدید هوا، شبکه برق در بم با اختلال و افت ولتاژ و خاموشی مواجه شده بود که همین مساله گلایه ها و مشکلاتی را برای شهروندان در پی داشت.

بم در فاصله ۱۸۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha