توسعه صادرات غیرنفتی در رویکرد دولت سیزدهم/ تجار ۷۰ کشور دنیا به ایران آمدند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه با اعلام اینکه از ۷۰ کشور دنیا بیش از یک هزار و ٣٠٠ تاجر به ایران آمدند، گفت: صادرات غیرنفتی با رویکرد جدید در دولت سیزدهم افزایش یافته و این رویکرد دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ضیغمی روز سه‌شنبه در نشست تخصصی راهکارهای توسعه صادرات بخش تعاون، با تاکید بر تسهیل صادرات غیرنفتی بیان داشت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ساختارها، ابزارها و جایگاه‌های حقوقی خود امر صادرات غیرنفتی را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: توسعه صادرات غیرنفتی با رویکرد جدید در دولت سیزدهم سرعت گرفته است و ما در سازمان توسعه تجارت نیز همین رویکرد را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با ابزارهای قانونی خود، بازارهای جدید صادراتی مثل بازارهای آفریقا را برای تشکل‌های فعال در حوزه صادرات غیرنفتی فعال کنیم.

ضیغمی با بیان اینکه تعاونی‌ها باید از ظرفیت برگزاری نمایشگاه‌ها بهره‌مند شوند، گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث رشد صادرات تعاونی‌ها بحث نمایشگاه‌هاست که در این راستا نمایشگاه‌هایی را در شهر آفتاب و سایر سایت‌ها برگزار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: سال قبل حجم صادرات غیرنفتی ۱۰ میلیارد دلار بود و برنامه این سازمان تسهیل صادراتی است.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تمرکز خود را روی اعزام و پذیرش تعاونگران و تاجران قرار داده‌ایم و در همین راستا از ۷۰ کشور دنیا بیش از یک هزار و ٣٠٠ تاجر به ایران آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha