رهبر انصارالله: مسوولیت دینی و اخلاقی حمایت از فلسطین بر گردن امت اسلام است

تهران-ایرنا- رهبر انصارالله یمن در سخنانی درباره جنایات صهیونیست‌ها در شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری گفت که کشورهای عربی، اسلامی و یمن به عنوان امت اسلام مسوولیت دینی و اخلاقی در قبال فلسطین بر عهده دارند و وظیفه حمایت از فلسطین در مقابل جنایات صهیونیست‌ها بر دوش آنها است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن در این باره اظهار داشت: دشمن اسرائیلی از زمان تشکیل در سرزمین فلسطین به عنوان باندهای جنایتکار، هر روز به ملت فلسطین حمله کرده است.

وی گفت: موضع اعراب در قبال جنایاتی که در فلسطین رخ می‌دهد در حد و اندازه این جنایات نیست. پس کارزارهای صلابت و عزم اعراب برای نجات فلسطین از چنگال صهیونیسم یهودی کجاست؟

الحوثی افزود: تحریم و صلابت و قاطعیت میان خود اعراب مشاهده می‌شود و ما چیزی از این صلابت و قاطعیت را نسبت به رژیم صهیونیستی و کسانی که به مقدسات ما هتک حرمت می‌کنند، نمی‌بینیم.

وی تاکید کرد: این امت در قبال آنچه در فلسطین رخ می‌دهد مسوولیت بزرگی بر عهده دارد. ما به عنوان امت اسلام در قبال فلسطین یک مسوولیت دینی و اخلاقی را بر عهده داریم و باید یک اقدام جدی و حمایت واقعی از ملت فلسطین صورت بگیرد.

رهبر انصارالله ادامه داد: امیدواریم مردم ما به فعالیت و موضع روشن و برجسته خود در قبال مساله فلسطین ادامه دهند. امیدواریم در محور مقاومت وضعیت هماهنگی و همکاری در قبال فلسطین تقویت شود.

وی با اشاره به مقاومت دلیرانه فلسطینی‌ها در مقابل نظامیان تا دندان مسلح صهیونیستی در جنین نیز تصریح کرد: فداکاری های ملت فلسطین در جنین، کرانه باختری، غزه و سراسر فلسطین اشغالی قابل تحسین و تمجید است. فداکاری‌های ملت فلسطین و مجاهدانشان به خواست خداوند متعال به ثمر خواهد رسید و این مسوولیت بر عهده همه ما است که با هر نوع حمایتی در کنار آنها باشیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز، برای دومین روز متوالی به تجاوزات گسترده و همه‌جانبه زمینی و هوایی علیه شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن در شمال کرانه باختری ادامه دادند. این عملیات تجاوزگرانه جدید به جنین از سحرگاه دیروز (دوشنبه، ۳ جولای) آغاز شده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه این یورش ۱۱ غیرنظامی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

هلال احمر فلسطین هم امروز اعلام کرد که اوضاع انسانی در اردوگاه جنین، بسیار بد است و ساکنان این اردوگاه به شدت نیازمند دارو، آب و موادغذایی هستند؛ در حالی تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین، مانع امدادرسانی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha