۸۷ کیلومتر از رودخانه‌های مرزی استان اردبیل لایروبی شد

اردبیل - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از ۱۹۶ کیلومتر رودخانه‌های مرزی این استان عملیات لایروبی و ساماندهی ۸۷ کیلومتر به اتمام رسید.

به گزارش ایرنا از شرکت آب منطقه ای اردبیل حمید فضائلی روز چهارشنبه در جلسه راهبری و بررسی آخرین وضعیت طرح‌های مهندسی رودخانه‌های مرزی استان افزود: طول رودخانه‌های استان اردبیل سه هزار و ۹۳۰ کیلومتر است که سه هزار و ۷۳۴ کیلومتر آن داخلی و ۱۹۶ کیلومتر مرزی است.

وی اظهار کرد: برای ادامه عملیات لایروبی و ساماندهی ۱۰۵ کیلومتر مابقی رودخانه‌ها نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اجرای طرح‌های حفاظت اراضی و تاسیسات رودخانه‌ها در برابر سیلاب و فرسایش‌ها و همچنین باز پس گیری اراضی فرسایش یافته را از اهداف اصلی ساماندهی رودخانه‌ها ذکر کرد و گفت: شناسایی، تعیین و نشانه‌گذاری بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌های استان در جلوگیری از تصرفات غیرمجاز ضروری است.

فضائلی از آمادگی این شرکت برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‌ها خبر داد و افزود: با همکاری مشترک با تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف جهت حفاظت از منابع آبی تلاش کنیم.

وی حفاظت از خاک در برابر فرسایش‌های رودخانه مرزی را ضروری خواند و گفت: اجرای پروژه ساماندهی و حفاظت سواحل رودخانه‌های مرزی جزو اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بوده و برای اخذ و جذب اعتبارات لازم تلاش می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه نیازمند اعتبارات ستاد بحران برای ساماندهی رودخانه‌های اضطراری استان هستیم ، تصریح کرد: بخش زیادی از رودخانه‌های شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و انگوت در اثر سیلاب‌های اخیر از بین رفته‌اند که باید ساماندهی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha